• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
امام جمعه اهرم:

کرامت دختران ما از برکت حضرت‌معصومه(س) است

  • کد خبر : 3294
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کرامت دختران ما از برکت حضرت‌معصومه(س) است
امام جمعه اهرم گفت: اگر دختران امروز ما کرامتی و جایگاهی دارند به کرامت و به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) است که جایگاه با عظمت این بزرگواران امروز عظمتی داده به بانوانی که با پوشش حجاب در جامعه حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنکی پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر،کرامت در لغت به معنای بخشندگی و بزرگی در عین عظمت است. کرامت جزئی از مراتب مردان و زنان الهی و بزرگان دین و شریعت است. افرادی که با تزکیه و پرهیز از هوای نفس؛ دنیا و متعلقات آن را کوچک شمرده و جود و کرم را شیوه زندگی خود قرار می‌دهند. برای تبیین کرامت چه مصداقی والاتر از اهل بیت (ع) و خاندان مطهر عصمت طهارت، که از برکات وجود ایشان، قلب و ضمیر مؤمنین به انوار الهی مطمئن و و در آرامش است. آری، دهه کرامت بهانه ای است برای پاسداشت وجود پر برکت اهل بیت سلام الله علیهم و شکر این نعمت مبارک توسط بندگان مخلص خداوند. در همین راستا با امام جمعه اهرم گفتگوی تفصیلی ترتیب اثر دادیم که در ادامه می‌خوانید.

صدای تنگسیر: لطفا خودتان را معرفی کنید

حجت الاسلام والمسلیمن حبیب پهلوزاده هستم امام جمعه شهر اهرم.

صدای تنگسیر: دهه کرامت تداعی کننده چیست؟

دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان می‌باشد.تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) کانون دعا و قرآن و نیایش است.

صدای تنگسیر: دهه کرامت برای شیعیان چه اهمیتی دارد؟

این دهه کرامت نامگذاری شده دهه‌ای است که برای ما شیعیان و به ویژه ما ایرانیان که از کرامت و لطف و عنایت این دو بزرگوار این خواهر و برادر در ایام انقلاب اسلامی و بعد از آن و قبل از آن بهره مند بوده‌ایم و هستیم و خواهیم بود.
امام‌رضا علیه السلام امامی است که در ایران اسلامی و در طوس مایه‌ی خیر و برکت برای همه‌ی امت اسلام و بشریت به ویژه ما ایرانی‌ها شده است.

صدای تنگسیر: آثار و برکات دهه کرامت چیست؟

ما از آثار و برکات مادی و معنوی این خواهر و برادر بهره‌مندیم از آثار معنوی این بزرگان و این معصومین و خواهر معصوم در همین نکته باید عرض کنم که اگر معنویت، تقویت و تعالی ایمانی هست به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) که قم را یک عظمت و جایگاهی بخشیده است.

صدای تنگسیر: سرآغاز حوزه علمیه از کجاست؟

این حوزه علمیه و این علمی که از قم سرازیر می‌شود به همه بلاد، به برکت و خیر حضرت فاطمه معصومه(س) هست و این حوزه علمیه‌ای که در دنیا از حیث علمی و معنوی و پیشبرد اسلام جایگاه والایی دارد همه به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) است.

صدای تنگسیر: آیا کتابی در مورد شفاعت و معجزات امام رضا(ع) منتشر شده است؟

امام رضا علیه السلام هم همچنین این امام بزرگوار از حیث معنوی در جایگاه بسیار بالایی است که کتاب‌های زیادی در مورد شفاعت‌های این حضرت نوشته شده است و در همین ایام چهل ساله‌ اخیر را فقط ما بخواهیم نام ببریم ده‌ها کتاب از معجزات و کرامات حضرت امام رضا(ع) پر می‌شود.

صدای تنگسیر: برکات دهه کرامت در جامعه چیست؟

از حیث معنوی و برکات معنوی و برکات مادی از حیث معنوی جامعه ما را تضمین،تصفیه کردند و معنویت جامعه ما رو تقویت می‌کنند هم از لحاظ مادی که هرچه داریم به برکت این‌ها هست و اگر آرامشی، امنیتی، و اگر برکتی است به برکت این دو بزرگوار است. به واسطه فیض الهی است که یکی از بالاترین ثمراتی که ما بخواهیم از وجود مبارک این دو بهره‌مند شده باشیم انقلاب اسلامی است وجود انقلاب اسلامی و حرکت انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار از قم شروع شد و از طرف حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به پشتیبانی مردم و قم محل انقلاب است و این شروع انقلاب اسلامی به برکت وجود آوازه‌ای از اسلام از ایران در اقصی نقاط عالم است به برکت همین قم و به برکت حوزه علمیه و در اصل به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) است

صدای تنگسیر: سرچشمه پایگاه شیعه کجاست؟

حضرت فاطمه معصومه که پایگاه شیعه بوده و هست و این تشیعی که به برکت حضرت فاطمه معصومه تقویت شد جایگاه پیدا کرد و معارفی دست پیدا کرد همه اینها امروز اگر که این بانوی با کرامت هم به دنبال امام رضا حرکت کرد و به تبعیت از ولایت لذا ما هرچه داریم به برکت ولایت هست اگر امروز در اقصی نقاط عالم با زبان فارسی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده میشه همه به برکت انقلاب اسلامی که به برکت وجود این دو خواهر و برادر با برکت است.

صدای تنگسیر: جایگاه و نقش امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بین دیگر ادیان چگونه است؟

جایگاه و نقش امام رضا علیه السلام در حتی حضرت معصومه سلام الله علیها در بین دیگر ادیان هم یک جایگاه بسیار بالایی است همانطور که در زمان مامون هم مباحثی در آنجا هم علم و جایگاه علمی امام رضا علیه السلام رو میفهمیدن و می دانستند بزرگان از دانشمندان ادیان دیگه می‌فهمیدن جایگاه امام رضا(ع) کجاست وقتی که قادر به پاسخگویی از مباحث نبودند لذا جایگاه و مناظره‌هایی از ادیان دیگر خدمت امام رضا(ع) می‌آمدند امام رضا از حیث علمی هم در بین همه ادیان یک جایگاه بسیار ویژه و والایی است که در مناظرات چه گذشته و چه امروز از حیث منزلت معنوی امام رضا علیه السلام از اقصی نقاط عالم میان و شفاعت می گیرند و موارد مختلفی این جایگاه برای همه ادیان تثبیت شده است همانطور که در ایام اربعین می‌بینیم حضور همه مردم از همه ادیان در راهپیمایی اربعین مایه تعجب همه مردم دنیا است.

صدای تنگسیر: این دو بزرگوار چه جایگاهی به تشییع دادند؟

این دو بزرگوار امروز جایگاه و منزلتی به تشیع داده که همه دنیا منتظرند که ببینند ایران نسبت به فلسطین چه واکنشی نشان می‌دهد ایران نسبت به مبارزه با استکبار و هر بحثی که در دنیا پیش می‌آید یک طرفش جایگاه فرهنگ تشییع فرهنگ رضوی هست لذا اگر دختران امروز ما کرامتی و جایگاهی دارند به کرامت و به برکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت فاطمه معصومه است که جایگاه با عظمت این بزرگواران امروز عظمتی داده به بانوانی که با پوشش حجاب در جامعه حرکت می کنند.

صدای تنگسیر: دلیل سهل انگاری برخی نسبت به حجاب چیست؟

حاج قاسم این شهید راه مقاومت رضوان الله تعالی علیه فرمود کسانی که حجاب دارند کسانی که چادر دارند این‌ها حفاظ دارن اینها محافظ دارند یک کسی از اعتقاد باطنی آن‌ها حفاظت می‌کند اما عده‌ای که نسبت به مسئله‌ی حجاب حالا ما نسبت به اونها کمتر توجه کردیم و کمتر آشنایی دادیم به آن‌ها از حجاب و کمتر مباحث حجاب و عفاف رو برای آن‌ها توضیح دادیم این یک ناقصی و نقصانی ست از طرف ما، ما کم کار فرهنگی و کار تربیتی انجام دادیم به همین خاطر بعضی از دختران ما و دختران جامعه جامعه ما و همشهریان ما بعضا نسبت به حجاب سهل انگار هستند.

صدای تنگسیر: آیا حجاب مانعی برای فعالیت‌های مختلف بانوان است؟

ما همین عظمت و جایگاهی که امروز این چادر و حجاب در جامعه دارد یک عظمتی و یک بزرگواری و یک حریمی ایجاد کرده و ایجاد میکند که بانوان در هر وضعیتی و در هر عرصه‌ای باشند و بخواهند ورود پیدا بکنند در همه عرصه‌ها با همین عفاف و حجاب می‌توانند حضور پیدا کنند و هیچ ممنوعیتی هم نیست کما اینکه در همه عرصه‌ها امروز می‌بینید از ورزش گرفته از علمی گرفته از اقتصاد گرفته از سیاست گرفته از فرهنگ گرفته همه این‌ها امروز بانوان و دختران و زنان این مملکت به برکت فرهنگ فاطمی حضور دارند و این مایه خیر برکت است.

صدای تنگسیر: چگونه می‌توانیم همچون این دو بزرگوار زندگی کنیم؟

ما برای اینکه بتوانیم در ادامه هم از برکات این بانوی با کرامت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بهره مند بشویم و نیاز هست که روزی چند دقیقه ما توجه قلبی خود را به این حضرات معصومین داشته باشیم بعد از نماز با یک هدیه کردن ذکر ثواب، چند تا ذکر هدیه کردن ما رو نجات می‌دهد از گرفتاری‌ها و سختی‌ها لذا این لحظات کوتاهی که به یاد ائمه معصومین هستیم و سلامی عرض می‌کنیم به محضر آنها این‌ها ا غنیمت بشماریم که مایه عاقبت بخیری و برای همیشه عاقبت بخیر شدن است.

از اینکه وقت ارزشمند خود را در اختیار این رسانه قرار دادید از شما سپاسگزاریم.

انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.