• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
1
به همت اداره بهزیستی تنگستان انجام می‌شود؛

بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال

  • کد خبر : 3170
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال
ریاست بهزیستی تنگستان گفت: از همه مردم شهرستان تنگستان دعوت می‌کنیم کودکان سه تا ۶ سال خود را جهت انجام و دریافت این خدمات، به پایگاه‌های در سطح شهرستان مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنکسیر، صبح روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت آیین افتتاحیه برنامه غربالگری بینایی سنجی کودکان سه تا ۶سال در مؤسسه طلوع امید تنگستان انجام شد.

خدیجه جمالی امروز در برنامه‌ای که حضور داریم افتتاحیه پیشگیری از تنبلی چشم است اظهار کرد: این طرح هر ساله در شهرستان تنگستان برگزار می‌شود سال قبل در اقدامی که انجام دادیم ۴هزار و ۷٠٠ کودک مورد سنجش قرار گرفت. مواردی که نیاز به پیگیری‌های درمانی داشتند شناسایی شدند، کودکانی که مشکل بینایی داشتند شناسایی و به مراکز درمانی تخصصی ارجاع شدند.

ریاست اداره بهزیستی شهرستان تنگستان در ادامه گفت: هدف اصلی ما از اجرای این طرح، شناسایی کودکانی است که به نوعی مشکل تنبلی چشم و مشکلاتی که در خصوص بینایی دارند، و جهت درمان‌های تخصصی‌تر ارجاع داده می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: از همه مردم شهرستان تنگستان دعوت می‌کنیم کودکان سه تا ۶ سال خود را جهت انجام و دریافت این خدمات، به پایگاه‌های در سطح شهرستان مراجعه کنند.

فاطمه محمدی با بیان اینکه ما برنامه غربالگری کودکان سه تا ۶سال را چندین سال بصورت متوالی و مستمر با همکاری بهزیستی، مؤسسه طلوع امید و آموزش و پرورش تنگستان در تمام مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه بهداشت شهرستان تنگستان انجام می‌دهیم اظهار کرد: در واقع این غربالگری برای پیشگیری و رفع مشکلات بینایی، تنبلی چشم انجام می‌شود.

کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان در ادامه گفت: مشکلات بینایی هر چقدر زود و بموقع شناسایی شود امکان پیشگیری از مشکلات جدی تر بوجود می‌آید که ما با همکاری بهزیستی توانستیم با دستگاه‌های موجود در پایگاه‌های ثابت و سیار بهزیستی، غربالگری را انجام دهیم و همینطور در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان تنگستان این غربالگری انجام می‌شود.


در این مراسم عبدالرضا جعفری اظهار کرد: این طرح برای کودکان سه تا ۶ سال شهر اهرم، بخش‌ها و روستاهای شهرستان تنگستان است. هدف پیشگیری از تنبلی و بیماری‌های چشمی است که کمک کنیم در این امر که کودکی نداشته باشیم که دارای مشکلات بینایی باشد.

مؤسس مرکز طلوع امید تنگستان گفت: در این طرح صورت گرفته اداره بهزیستی، مؤسسه طلوع امید، مرکز بهداشت و درمان تنگستان و آموزش و پرورش شهرستان تنگستان کنار هم هستند. مرکز بهداشت و درمان شهرستان تنگستان، مراکز بهداشت روستاها را آماده کرده و همینطور اداره بهزیستی هم امکانات بسیار خوبی را مهیا کرده است.

وی همچنان از انجام بینایی سنجی که با دستگاه و هم بصورت چارت انجام می‌دهیم افزود: امیدواریم که مردم به این امر مهم توجه کنند و در اولین فرصت ممکن نسبت به غربالگری بینایی سنجی کودکان خود اقدام کنند.

جعفری بیان کرد: تلاش داریم که این کودک با یک سلامتی کامل به مدرسه ورود کند و ما بتوانیم کمکی به این کودکان که آینده سازان این مملکت هستند داشته باشیم.

در این مراسم همچنین بصورت نمادین غربالگری کودکان حاضر در مراسم انجام و با پخش و اجرای برنامه کودک و برنامه‌های شاد و متنوع و اهداء جوایز به کودکان برگزار شد.

انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.