• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
1
فرماندار تنگستان:

۲۶ روستای تنگستان فاقد دهیاری هستند

  • کد خبر : 3778
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۴۲
۲۶ روستای تنگستان فاقد دهیاری هستند
فرماندار تنگستان گفت: ۲۶ روستا در شهرستان تنگستان با توجه به اینکه از جمعیت زیادی برخورد نیستند فاقد دهیاری هستند که ارزش افزوده آن‌ها به حساب فرمانداری واریز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، احمد لطفی در نشست پیگیری مسائل روستاهای فاقد دهیاری در تنگستان اظهار کرد: ۲۶ روستا در شهرستان تنگستان با توجه به اینکه از جمعیت زیادی برخورد نیستند فاقد دهیاری هستند که ارزش افزوده آن‌ها به حساب فرمانداری واریز می‌شود.

فرماندار تنگستان گفت: جلسات روستاهای فاقد دهیاری در شهرستان تنگستان به منظور بررسی وضعیت روند عمران و آبادی در این روستاها به صورت ماهانه برگزار می‌شود. رفع مشکلات روستاییان از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بخشداران مرکزی و دلوار در شهرستان تنگستان بر روند توسعه عمران آبادی، احداث مراکز ورزشی، آموزشی و توسعه راه، روشنایی کوچه و معابر، احداث آب انبار، مخزن، پنل‌های خورشیدی و حوزه بهداشت برای این دسته از روستاها و جامعه عشایری نظارت دارند. تمامی مسؤلان دستگاه‌های موظف به رفع مشکلات روستاییان هستند.

اگر می‌خواهیم جلوی مهاجرت از روستا به شهر را بگیریم باید برای توسعه، پیشرفت و رفع مشکلات تلاش کنیم.

لطفی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰ طرح عمرانی در حوزه‌های مختلف روستایی و حوزه عشایری شامل زیر ساخت‌های آموزشی، فرهنگی و بهداشتی در روستاهای فاقد دهیاری در تنگستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا و هزینه شده است.

فرماندار تنگستان یادآور شد: از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در روستاهای فاقد دهیاری بر اساس برنامه‌های از قبل طراحی شده در این روستاها اقدام می‌شود. روستاها سلول‌های اقتصادی یک جامعه هستند که توسعه آن در نهایت به پیشرفت پایدار جامعه می‌انجامد،

باید برای آبادانی روستاها و مهاجرت معکوس تلاش بیشتری کرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات عمرانی در روستاها موجب مهاجرت معکوس به این روستاها می‌باشیم خاطرنشان کرد: بخشدار مرکزی و دلوار ظرف مدت ۴۸ ساعت آینده ضمن بررسی میدانی مسائل و مشکلات روستاهای فاقد دهیاری طرح‌های عمران روستایی به فرمانداری شهرستان ارائه نمایند تا ظرف مدت ۲۰ روز آینده کار توسعه، آبادی عمران آنها آغاز شود.

انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.