• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
فرماندار تنگستان:

کتابخانه باعث توسعه علم و تربیت است

  • کد خبر : 3892
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
کتابخانه باعث توسعه علم و تربیت است
فرماندار تنگستان گفت: دولت سیزدهم به حوزه کتابخانه‌ها به عنوان مجموعه‌ای که می‌تواند توسعه علم و هم تریبت جوانان نقش مؤثری ایفا کند، نگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، احمد لطفی در نشست انجمن کتاب خانه‌های عمومی شهرستان تنگستان اظهار کرد: دولت سیزدهم به حوزه کتابخانه‌ها به عنوان مجموعه‌ای که می‌تواند توسعه علم و هم تریبت جوانان نقش مؤثری ایفا کند، نگاه ویژه‌ای دارد.

فرماندار شهرستان تنگستان گفت: در حوزه شهرستان تنگستان با توجه به بافت اجتماعی و همچنین استقبال خیلی خوب جوانان در فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، تلاش می‌کنیم در بعد سخت افزاری و نرم افزاری با اجرای برنامه‌های متفاوت زمینه‌ای فراهم کنیم تا جوانان بتوانند از کتاب خانه‌ها استفاده و بیش از پیش به شکوفایی استعدادهای ناب جوانان در شهرستان کمک شود بکه این یکی از مطالبات آنها است.

وی با اشاره به اینکه کارهای بسیار خوبی در ارتقاء کتابخانه‌ها در شهرستان تنگستان صورت گرفته است، تصریح کرد: کتابخانه‌ها می‌توانند به عنوان عامل اصلی شکوفایی استعدادها باشند و هم زمینه تربیت نیروی انسانی را فراهم آورند.

لطفی با بیان اینکه سال گذشته در جشنواره روزی در تنگستان ۶ هزار نفر شرکت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در بحث برگزاری جشنواره رضوی باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که شاهد مشارکت و همراهی بیشتری در شهرستان باشیم.

تکمیل و توسعه کتابخانه‌ها

فرماندار تنگستان اضافه کرد: باید در شهرستان جهت ترمیم، تکمیل و توسعه کتابخانه‌ها به سویی برویم که یک برنامه خوبی در رابطه با سازه، ساختمان داشته باشیم و یک برنامه زمان بندی برای آن در طول ۳ تا ۵ سال مشخص شود.

وی ادامه داد: باید برای توسعه کتاب‌های عمومی در شهرستان یک سند توسعه‌ای کتاب خانه‌های عمومی ترسیم شود.

لطفی افزود: باید اعضای دعوت شده به جلسات کتاب خانه‌های عمومی حضور وظیفه محور در جلسه انجمن شرکت کنند نه مستمع محور حضور داشته باشند.

فرماندار تنگستان بیان کرد: در حوزه کتابخانه‌های عمومی نیاز است تعاملاتی با اداره آموزش و پرورش صورت گیرد که حضور بیشتری در این زمینه احساس شود.

وی اضافه کرد: در پرداخت سهم کتابخانه‌های عمومی نباید شهرداری‌ها اجازه داشته باشند یک درصد هم از اعتبارات حوزه کتابخانه‌های کسر کنند و در این چنین موارد باید راهکارهای قانونی اجرا شود.

لطفی یاد آور شد: جهت توسعه و مشارکت در ساختار اجرایی بیشتر در روند کاری کتاب خانه‌های عمومی حضور خیرین و مردم باب شود.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.