• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
یادداشت/ زینب احمدی

پزشکیان بازیچه دست اصلاحات

  • کد خبر : 3952
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
پزشکیان بازیچه دست اصلاحات
سه سال بود که جامعه ما از اینگونه رفتارهای ناشایست آرام گرفته بود. سر تا پای دولت آیت‌الله شهید رئیسی را نه فقط نقد، بلکه توهین و تهمت‌ باران می‌کردند، اما یک بار ناملایمت از یکی از افراد دولت ندیدیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، زینب احمدی کارشناس فرهنگی در یادداشتی نوشت: سه سال بود که جامعه ما از اینگونه رفتارهای ناشایست آرام گرفته بود. سر تا پای دولت آیت‌الله شهید رئیسی را نه فقط نقد، بلکه توهین و تهمت‌ باران می‌کردند، اما یک بار ناملایمت از یکی از افراد دولت ندیدیم.

اما در یک میزگرد فرهنگی، یک نقد را تحمل نکردند و نه به مردم احترام گذاشتند و نه به بیت‌المال توجهی کردند. این روند، ادامه همان روندی است که مردم کشورش رو به جهنم حواله می‌داد و بی‌شناسنامه می‌خواند.

محمد فاضلی جامعه شناس اصلاح طلب که دم از تحمل مخالف و آزادی بیان می‌زند،
اینگونه در برابر بیان یک نکته مودبانه پرخاش می‌کند و به شعور مخاطب توهین می‌کند.

پزشکیان با انتخاب این افراد به عنوان کارشناسان همراه خود قصد دارد چه گزاره‌ای را به مخاطبان القا کند؟
پزشکیان قصد داشت با آوردن منتقدی به نام فاضلی قشر خاکستری و ناراضی را در حمایت از خود به صحنه بیاورد اما فاضلی نشان داد اصلاح طلبان اگر روی کار بیایند چه برخوردی با مخالفان خود خواهند داشت، او برنامه پزشکیان را بهم زد.

بر خلاف تصور خیلی‌ها،اقدام کمیاب مشاور پزشکیان (پرتاب میکروفن و…) نه عصبانیتی لحظه‌ای بود و نه بی‌ادبی و گستاخی یک اصلاح طلب میز از دست داده، این حرکت یک سناریوی تبلیغاتی برای جلب توجه آشوبگران و هنجارشکنان ۱۴۰۱ و ترغیب آن‌ها به دادن رای به نفع پزشکیان بود.

اصلاحاتی‌ها از اول هم می‌دانستند که پزشکیان نمی‌تواند آنها را نمایندگی کند، اما گزینۀ دیگری هم نداشتند. برای احیاء و ماندن بایستی با تمام قدرت پشت پزشکیان می‌ایستادند و ایستادند.

همۀ توان و دارایی‌شان را آوردند به صحنه. تا دیدند پزشکیان نمی‌تواند مثل حسن روحانی هوچی‌گری و دغل‌بازی درآورد، نمایندۀ دولت روحانی را به کمک پزشکیان فرستادند. البته ظریف در دوگانه‌سازی‌های کاذب رأی جمع‌کن تبحر دارد. او بلد است آسمان و ریسمان ببافد و خلاف واقع را درست جلوه دهد.

بناست ظریف مردم را از هیولای موهوم تحریم بترساند و پزشکیان را منجی کشور جا بزند. بناست دوگانۀ اقلیت نادان ناکاربلد و اکثریت عاقل همه‌چیز فهم کاربلد درست کند. خجالت هم نمی‌کشد.

با وقاحت تمام، از سیاه‌ترین دوران مدیریت کشور، با افتخار و صدای بلند دفاع می‌کند. به این افتخار می‌کنند که هشت سال کشور را تعطیل کردند و پای نفوذی‌ها را به کشور باز کردند. دفاع از کارنامۀ هشت سالۀ روحانی وقاحت می‌خواهد که البته ظریف این را دارد.

هرگاه ظریف به میدان آمد بدانید بناست از کشور صدای ضعف و ناتوانی و لزوم مذاکره و وابستگی مخابره شود. بناست دوباره وحشی‌های کروات‌زده را جری‌تر از قبل به جان ملت بیاندازد. بناست تولید بخوابد و کارخانجات تعطیل شوند. بناست وادادگی جای ایستادگی را بگیرد. قرار است خنده‌هایشان برای احمق‌های درجه یک و اخم‌هایشان برای ملت باشد.

پزشکیان بازیچۀ دست اصلاحاتی هاست. دیدید در این چند روز هم مدام می‌گوید که او کارشناس نیست و برنامۀ خاصی هم ندارد. اگر او رأی بیاورد صرفاً مجری سیاست‌هایی خواهد بود که به او دیکته می‌کنند.

اما عدل همان معنای والا و برجسته‌ای است که در زندگی شخصی و عمومی و جسم و جان و سنگ و چوب و همه‌ی حوادث دنیا وجود دارد؛ یعنی یک موازنه‌ی صحیح؛ عدل این است؛ یعنی رفتار صحیح؛ موازنه‌ی صحیح؛ معتدل بودن و به‌سمت عیب و خروج از حد نرفتن، این معنای عدل است.

این انتخابات، مردم‌سالاری دینی را به رخ همه‌ی مردم عالم می‌کشد. همه‌ی کسانی که بدخواه نظام جمهوری اسلامی هستند، می‌بینند مردم‌سالاری دینی یعنی چه. این یک راه سوم است. در مقابل دیکتاتوری‌ها و نظام‌های مستبد از یک طرف، و دموکراسی‌های دور از معنویت و دین از یک طرف دیگر، این مردم‌سالاری دینی است؛ این است که دل‌های مردم را مجذوب می‌کند و آن‌ها را به وسط صحنه می‌کشاند. این، امتحان خودش را داد.

زینب احمدی کارشناس فرهنگی

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.