• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
1
امام جمعه دلوار:

وحدت حوزه و دانشگاه حفظ فرهنگ جامعه است

  • کد خبر : 999
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
وحدت حوزه و دانشگاه حفظ فرهنگ جامعه است
امام جمعه دلوار گفت: وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه برای حفظ فرهنگ اصیل جامعه در مقابل هجوم ارزش‌های غربی، ضروری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنکسیر، حجت‌الاسلام عباس فریدونی، امام جمعه بخش دلوار در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلوار برگزار شد، اظهار کرد:این روز از یادگار‌های ارزشمند امام بزرگوار است. این مسئله هم مانند همه تدابیر و تصمیم‌های مهمی که در راه جریان صحیح و اسلامی جامعه آن حکیم عالی‌مقام و آن انسان والا و بصیر مطرح کردند، یکی از برکات وجودی ایشان بوده است.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اساسی امام خمینی رحمت‌الله برای تحقق اسلام ناب محمدی بوده و بدون این وحدت، انقلاب اسلامی کم‌فروغ است. وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری ـ فرهنگی جامعه، برای حفظ فرهنگی اصیل در مقابل هجوم ارزش‌های غربی، ضروری است. وحدت و همکاری میان این دو نهاد نه یک وحدت فیزیکی و شکلی؛ بلکه تقارب و یکی شدن در مبانی معرفت‌شناختی، ارزش‌های فرهنگی، دغدغه‌ها و حساسیت‌های سیاسی ـ اجتماعی بوده که این حالت هر یک از این دو قشر را در جایگاه واقعی خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلوار نیز گفت: بیست و هفتم آذرماه، یادآور عروج سرخِ مجاهدی خستگی‌ناپذیر و عالمی ربانی، آیت‌الله مفتح، است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه بلند امام راحل برخاسته بود، تلاش‌های بی‌وقفه‌ای انجام داد. به پاس فعالیت‌های چشم‌گیر شهید مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه لزوم ارتباط، همکاری و هم‌فکری این دو قشر اندیشمند، روز ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است.

یوسف صداقت اضافه کرد: حوزه‌های علمیه در جامعه دینی دارای جایگاهی بس مهم و والا هستند. نقش حوزه‌ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است. با نگاهی به تاریخ پرفرازونشیب کشور درمی‌یابیم که عالمان دینی همواره سرپرستی و هدایت جامعه را بر عهده داشته و در حوادث و به‌ویژه مبارزات مردم علیه طاغوت و حکومت‌های جائز زمان خویش، پیشاپیش مردم به قیام برخاسته‌اند. با پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، و پدید آمدن افق‌های تازه، مسئولیت سنگین‌تری بر عهده حوزویان قرار گرفته است
منبع: انا
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.