• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
توسط دامپزشکی شهرستان تنگستان انجام می‌شود؛

نظارت بهداشتی بر قربانی در روز عید

  • کد خبر : 3822
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
نظارت بهداشتی بر قربانی در روز عید
رئیس دامپزشکی شهرستان تنگستان: دامپزشکی شهرستان تنگستان با دو اکیپ سیار و ثابت جهت نظارت بهداشتی و شرعی در روز عید قربان آماده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، احمد علیپور اظهار کرد: دامپزشکی شهرستان تنگستان با دو اکیپ سیار و ثابت جهت نظارت بهداشتی و شرعی در روز عید قربان آماده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تنگستان با اشاره به اینکه دامپزشکی به صورت ویژه نسبت به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی مردم اقدام می‌کند، گفت: مجموعه دامپزشکی شهرستان تنگستان تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری مراسم عید قربان در نظر گرفته است.

وی از تجهیز و ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار برای نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان خبر داد و بیان کرد: در همین راستا دو اکیپ شامل یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار با حضور کارشناس و بازرس بهداشت گوشت و ناظر شرعی بر ذبح در محل اداره کمیته امداد امام خمینی شهر اهرم(ره) برای ذبح دام‌های قربانی مستقر شده و خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

علیپور با اشاره به اینکه تیم‌های دامپزشکی از صبح روز عید سعید قربان فعال هستند خاطرنشان کرد: ذبح دام‌های قربانی در منازل و معابر ممنوع است و تقاضا می‌شود برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توصیه می‌شود دام‌های قربانی خود را در مکان تعیین شده تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی ذبح کنند.

گوشت تهیه شده ۲۴ ساعت بایستی در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تنگستان با تاکید بر اینکه گوشت تهیه شده ۲۴ ساعت بایستی در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند گفت: با نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچالی خطر انتقال بیماری تب کریمه کنگو از بین می‌رود و همچنین توصیه می‌شود در هنگام آماده سازی و قطعه‌بندی گوشت حتماً از دستکش استفاده نمایند.

وی در پایان اضافه کرد: از مصرف گوشت و جگر نیم پز اکیداً خودداری شود و حتماً از مغز پخت بودن جگر قبل از مصرف اطمینان داشته باشند.

انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.