• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
فرماندار تنگستان:

مقاومت تنگستانی‌ها برگرفته از روحیه دینی بود

  • کد خبر : 2655
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۱
مقاومت تنگستانی‌ها برگرفته از روحیه دینی بود
فرماندار تنگستان گفت: مفاخر تنگستان نسبت به سایر مناطق برجستگی آن‌ها در هویت مقاومت و مبارزه با استکبار و در واقع با بصیرت دینی نقش بسته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر احمد لطفی اظهار کرد: مفاخر تنگستان نسبت به سایر مناطق برجستگی آن‌ها در هویت مقاومت و مبارزه با استکبار و در واقع با بصیرت دینی نقش بسته است.

فرماندار تنگستان گفت: بزرگان و مفاخر شهرستان با تبعیت از علمای دینی چون آیت‌الله علم‌الهدای اهرمی، آیت‌الله معتقد‌اهرمی و مجاهدین، رزمندگان و سرداران سپاه اسلام شهیدان رئیسعلی دلواری؛ زایرخضرخان؛ احمدخان تنگستانی؛ باقرخان تنگستانی و سایر افرادی که با آن‌ها بوده‌اند که ویژگی‌های همه آن‌ها بر مبنای مقاومت و مبارزه با استکبار و شعائر اسلامی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ بشر تا به امروز همیشه شاهد حضور استکبار به نوعی بوده و امروز نیز به نوعی شاهد آن هستیم که می‌خواهد انسان‌های دیگر تحت سیطره و غارت اموال قرار دهند.

لطغی یاد آور شد: استکبار از زمان انبیا تا ائمه و چه در ۲۰۰ سال گذشته عصر مقاومت در برابر استکبار که شکل گرفته با فرهنگ تنگستان که هشت سال دفاع مقدس و چه امروز در همه دوران استکبار و مستکبرین عالم به دنبال این بودند که بتوانند غارت و چپاول و استفاده ابرازی داشته باشند.

احمد لطفی ادامه داد: دولت انگلیس به همراه پرتقالی‌ها چهار بار به جنوب ایران استان بوشهر حمله کرده که در هر چهار بار شکست خورده است.

وی خاطر نشان کرد: علت مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی تنگستانی‌ها در واقع تبعیت، روحیه دینی و پیروی از شعائر اسلامی بوده است.

لطفی ادامه داد: باید تاریخ نویسان، موسسین مألفان، پژوهشگران در تبیین موضوع مقاومت مجاهدین و سرداران بزرگ و مفاخران تنگستان که نرم افزار آن تبعیت از دین و مبارزه با استکبار است و جلوگیری از مستکبرین به دنبال از بین بردن ایدئولوژی فرهنگی بودند ناکام گذاشتند بیشتر پرداخت شود.

احمد لطفی خاطرنشان کرد: در گذشته دولت استعمار گر انگلیس حوزه امکانات و مستعمرات آن از آمریکای امروز بیشتر بود، مردمی در آن وقت بودند که در برابر این استعمار ایستادند و در تاریخ جاودانه شدند و امروز نیز در برابر قدرتی مانند آمریکا نیز فرزندان ایران در همه ابعاد ایستادند و جرأت هیچ گونه اقدامی به استکبار نمی‌دهند.

وی افزود: در ۹ ماهه گذشته استکبار به همراه رژیم کودک‌کش صهیونیستی با هجوم گسترده به غزه نشان دادند که استکبار همیشه در پی چپاول و نابودی مقاومت بوده و در این راه همیشه شکست خورده چه در گذشته و چه امروز در غزه نیز شکست خورده‌اند و بزودی شاهد پیروزی مقاومت در غزه خواهیم بود.
منبع: مهر
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=2655

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.