• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
1
رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان:

مقابله با آئدس نیازمند اقدامات جدی است

  • کد خبر : 3819
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
مقابله با آئدس نیازمند اقدامات جدی است
رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: مقابله با پشه آئدس نیازمند اقدامات جدی و مؤثر همه سازمان‌های مسئول است و تنها درصورتی‌ که همه سازمان‌ها به وظیفه خود در قبال این موضوع عمل کنند می‌توان در این مسیر موفق بود و سلامت عمومی را تضمین کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، ماه زرافشون رفیعی در کارگروه سلامت در فرمانداری تنگستان اظهار کرد: مقابله با پشه آئدس نیازمند اقدامات جدی و مؤثر همه سازمان‌های مسئول است و تنها درصورتی‌ که همه سازمان‌ها به وظیفه خود در قبال این موضوع عمل کنند می‌توان در این مسیر موفق بود و سلامت عمومی را تضمین کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: همراهی مردم نیز نکته بسیار مهمی است زیرا در حال حاضر بخش مهمی از مشکلات ما در مقابله با پشه آئدس مربوط به رهاسازی فاضلاب‌های خانگی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خانوارهایی که اقدام به رهاسازی فاضلاب خانگی می‌کنند شناسایی‌ شده‌اند بیان کرد: بخشی از این خانوارها همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان داشته‌اند و با افرادی که همچنان به این موضوع بی‌توجهی می‌کنند با هماهنگی مراجع قضایی در راستای صیانت از سلامت عمومی برخورد قانونی خواهیم کرد.

رفیعی تصریح کرد: شناسایی نقاط پرخطر (شکستگی لوله‌ها و انشعابات، مخازن و منابع آب بهسازی نشده)، بهسازی محیط شامل لایروبی جوی آب و کانال‌های کشاورزی، جمع‌آوری به‌موقع و صحیح پسماند، جمع‌آوری لاستیک‌های رهاشده در صنوف و محیط، پیگیری فاضلاب‌های خانگی و برنامه‌ریزی و تبدیل آبیاری غرقابی مزارع و باغات به آبیاری قطره‌ای فوراً در دستور کار سازمان‌های مرتبط قرار بگیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان با اشاره به اینکه آب‌های راکد بهترین مکان برای زندگی پشه آئدس است تأکید کرد: در حال حاضر نیازمند تسریع در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی شبکه بهداشت و درمان به مراجع قضایی در خصوص دفع غیربهداشتی فاضلاب خانوارها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از طریق پایگاه مراقبت مرزی در بندر دلوار و بوالخیر اقدامات مربوط به شناسایی پشه آئدس از طریق تله‌گذاری انجام و با تمهیدات لازم همه ملوانان و لنج داران آموزش‌های لازم در رابطه با اقدامات پیشگیرانه در لنج‌ها و علائم بیماری در صورت گزش را دریافت می‌کنند.

منبع: روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.