• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
1
توسط شبکه بهداشت و درمان تنگستان بازدید شد؛

مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تنگستان

  • کد خبر : 3764
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تنگستان
رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: نظارت و کنترل بر مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی به‌ منظور تأمین امنیت غذایی مردم است که در سال گذشته کارشناسان این شبکه ۸ هزار و ۶۹۱ مورد بازدید را از این مراکز انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، ماه زرافشون رفیعی در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی که در تنگستان انجام‌ شده است اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان تنگستان ۸ هزار و ۶۹۱ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام‌شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: نظارت و کنترل بر مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی به‌ منظور تأمین امنیت غذایی مردم است که در سال گذشته کارشناسان این شبکه ۸ هزار و ۶۹۱ مورد بازدید را از این مراکز انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: این بازدیدها بر اساس آئین‌نامه ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی انجام می‌شود و تلاش داریم تا ضمن نظارت بر ساختار فیزیکی این مکان‌ها، بر مواد اولیه مصرفی، نحوه تولید و پخت و آماده نمودن ماده غذایی و محصول نهایی نظارت داشته باشد.

رفیعی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ در بازدیدهای صورت گرفته، هزار و ۱۹۸ اخطاریه بهداشتی صادرشده که منجر به ۷۹ مورد معرفی به مراجعه قضایی و پلمب ۶ واحد صنفی گردیده است.

ماه زرافشون رفیعی ضمن توصیه و تأکید به توجه شهروندان به تاریخ تولید و انقضاء مواد غذایی در هنگام خرید تصریح کرد: در سال گذشته هزار و ۳۶۳ کیلوگرم مواد غذایی جامد و ۴۹۰ لیتر انواع نوشیدنی تاریخ‌ مصرف گذشته در مراکز عرضه مواد غذایی در تنگستان کشف گردیده که همگی پس از جمع‌آوری، معدوم شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان اظهار داشت: به‌منظور جلوگیری از آلودگی آب به‌صورت روزانه آب مصرفی شهرستان تنگستان کلرزنی می‌گردد که در سال گذشته در همین راستا ۴۱ هزار مورد کارسنجی از نقاط مختلف شهرستان تنگستان انجام‌شده است و ۵۲۶ نمونه میکروبی آب نیز تهیه و جهت انجام آزمایش‌ها لازم به آزمایشگاه آب ارسال گردیده است که در هیچ‌کدام از موارد ارسالی هیچ‌گونه آلودگی مشاهده نگردید.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.