• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
کارشناس بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان:

محیط‌های کاری ایمن شوند

  • کد خبر : 3568
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
محیط‌های کاری ایمن شوند
کارشناس بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: برای جلوگیری از آسیب نیروی کار باید محیط‌های کاری ایمن شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، حمید زنده بودی با بیان اینکه برای جلوگیری از آسیب نیروی کار باید محیط‌های کاری ایمن شوند اظهار کرد: محیط نا ایمن موجب آسیب به نیروی کار در کوتاه‌مدت و درازمدت می‌شود.

کارشناس بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: درصورتی‌که محیط‌های شغلی دارای استانداردهای لازم برای جلوگیری از آسیب به نیروی کار نباشند می‌توانند موجب صدمات جبران‌ناپذیری به نیروی کار شوند.

وی با بیان اینکه کارگرانی که در محیط‌های باز کار می‌کنند ممکن است دچار استرس گرمایی شوند تصریح کرد: نشانه‌های اولیه استرس گرمایی مانند خستگی مفرط، خواب‌آلودگی، تحریک‌پذیری، عدم ثبات و تعادل در تصمیم‌گیری می‌تواند منجر به حوادث جدی برای کارگران شود.

زنده بودی ادامه داد: نیاز است وضعیت جسمی کارگران در رابطه با شغل مورد تصدی بررسی گردد و برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، کارگران در نوبت‌کاری با فاصله‌های زمانی کوتاه‌تری تعویض گردند.

کارشناس بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان خاطرنشان کرد: قرار گرفتن بیش‌ازحد کارگران در معرض اشعه ماوراءبنفش با انواع مختلف سرطان پوست، آفتاب‌سوختگی، تسریع پیری پوست و همچنین آب‌مروارید و سایر بیماری‌های چشمی مرتبط است.

حمید زنده بودی تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد آلودگی هوا در محیط کار می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی همچون حملات قلبی، سرطان، عملکردهای روانی و افسردگی در کارگران شود.

وی تأکید کرد: انجام معاینات دوره‌ای شغلی برای اطمینان از سلامت کارگران ازجمله مواردی است که می‌تواند به تشخیص زودرس بیماری‌های ناشی از شغل در کارگران کمک کند.

زنده بودی افزود: دمای معمولی بدن بین ۳۶تا۳۸ است.وقتی که این دما از این حد بالاتر رود بدن با آزاد کردن مقداری گرما واکنش نشان می دهد.اما گرمای وارده به بدن بیشتراز حدی باشد که بدن بتواند با دفع گرما دمای خود را کاهش دهد بدن شروع به گرم شدن می کند و شخص به استرس گرمایی نزدیک می گردد.مشکلاتی را که از طریق گرما سلامتی را دچار اختلال می کنند بیماریهای ناشی از گرما گویند.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3568

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.