• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
جهادگران تنگستانی؛

محرومیت زدایی مأموریت ذاتی بسیج است

  • کد خبر : 2939
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
محرومیت زدایی مأموریت ذاتی بسیج است
اردوهای جهادی تجلی یافته دفاع‌مقدس است. حرکتی که دوست‌داران نظام را در آستانه امتحان دفاع نظام محک می‌زند که چه کیانی استواری این کشور برای آن‌ها دغدغه است.

به‌ گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری صدای تنگسیر، اردوهای جهادی تجلی یافته دفاع‌مقدس است. حرکتی که دوست‌داران نظام را در آستانه امتحان دفاع نظام محک می‌زند که چه کیانی استواری این کشور برای آن‌ها دغدغه است.

غلامحسین زراعت پیشه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، محرومیت‌زدایی را مأموریت ذاتی بسیج سازندگی دانست و اظهار کرد: اجرای اردوهای جهادی در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان در زمینه‌های ایجاد و اجرای ایزوگام، ساخت سرویس‌های بهداشتی، کچ‌کاری و سفیدکاری مدارس با کمک آموزش و پرورش شهرستان، رنگ آمیزی معابر و سنگ جدول‌ها که با کمک دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان انجام شد، ازجمله فعالیت‌های این بسیج سازندگی سپاه امام علی(ع) تنگستان است‌.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی(ع) تنگستان گفت: در یک‌سال گذشته تجهیز ۴۵ واحد مسکونی با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی شهرستان انجام شد و این ۴۵ واحد مسکونی را تکمیل و تجهیز و در اختیار مدد جویان قرار دادیم.

وی افزود: بسته‌های معیشتی شامل ۱٠ تن برنج، بیش از سه تن مرغ و یک هزار بسته حبوبات و ماکارونی در طول سال ۱۴٠۲ در بین نیازمندان شهرستان تقسیم شد.

زراعت پپشه تصریح کرد: در تاریخ ۱۲مهر ۱۴٠۲ مصادف با میلاد پیامبر اکرم(ص) ۶٠ سری جهیزیه به نوعروسان شهرستان که پنج قلم اساسی شامل یخچال، ماشین لباس‌شویی، جاروبرقی، تلویزیون و اجاق گاز اهداء شد.

این مقام مسئول بیان کرد: تقسیم نوشت‌افزار و ملزومات دانش‌آموزی بین دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش دیگر فعالیت‌ها بوده است که در این راستا بهزیستی و کمیته امداد شهرستان تنگستان همکاری و کمک شایانی داشتند.

وی افزود: در راستای فراهم ساختن تسهیلات کم‌بهره در قالب تبصره ۱۶ به عنوان خود اشتغالی جوانان، ۹۱ مورد به سرانجام رسید که منجر به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کوچک و ایجاد اشتغال بین جوانان شهرستان شد. احداث پنل‌های خورشیدی خانگی با همکاری وزارت نیرو توسط سپاه اجرا و همچنان در حال انجام است.

مسئول سازندگی سپاه امام علی(ع) تنگستان اعلام کرد: کاشت درخت و درختکاری با همکاری منابع طبیعی شهرستان تنگستان به مساحت پنج هکتار در روستاهای محموداحمدی و شورکی شهرستان تنگستان انجام شده است.

وی بیان کرد: ۹۷ گروه جهادی شهرستان در سامانه اطلس جهادی ثبت شده‌اند که در بین ۹۷ گروه ۲۵ گروه به‌طور مدام در شهرستان در حال خدمت به مناطق محروم هستند.

فاطمه قاسمی‌پور فرمانده حوزه حضرت معصومه(س) نیز در تشریح فعالیت‌های جهادی بسیج بانوان گفت: در حال حاضر در حوزه استحفاظی ۱٠ گروه جهادی محله محور و یک گروه جهادی جغرافیا محور وجود دارد که متشکل از نیروهای مردمی و بسیجی هستند و فی سبیل‌الله به نیازمندان و محرومان خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: عمده‌ترین اهداف تأسیس این نهاد رفع محرومیت از روستاهایی است که از ساده‌ترین امکانات رفاهی نیز محروم بودند. اکنون حرکت به سوی استقلال و خودکفایی کشور با تلاش در جهت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی روستاها و مناطق عشایری انجام گرفته است در این راستا کمک به قشر متوسط و نیازمند از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج با جمع‌آوری کمک‌های معیشتی و پخش و توزیع آن در بین خانواده‌های بی سرپرست و نیازمند درحال اجرا است.

این مقام مسئول تشریح کرد: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه روستایی و دادن وام‌های کوچک اما گره‌گشا برای قشر بی‌بضاعت، ساخت و ایجاد کارگاه‌های ساخت ماسک، کمک برای جمع آوری جهیزیه، کمک به ایتام کمک، جمع آوری هزینه برای تعمیر حسینیه‌ها و مساجد، ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

فاطمه رسولی عرب مسئول گروه جهادی شهیده بانو پُرکوهی شهر اهرم نیز بیان کرد: ۳٠ نفر در گروه جهادی پرکوهی فعالیت دارند که تعدادی به‌طور مداوم به پخت نان و رشته محلی مشغول هستند، در این رابطه تهیه آرد با کمک و مساعدت فرمانداری تنگستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تهیه بسته‌های معیشتی با کمک‌های مردمی و سپاه امام علی(ع) تنگستان از فعالیت‌های گروه جهادی است. تهیه نوشت افزار و لوازم التحریر و توزیع بین برای دانش آموزان بی‌بضاعت نیز با کمک‌های مردمی انجام می‌شود.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=2939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.