• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
در دولت آیت‌الله شهید رئیسی مطرح شد؛

طرح احداث سد باهوش اهرم

  • کد خبر : 3521
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
طرح احداث سد باهوش اهرم
یکی از مطالبات کشاورزان شهر اهرم در سفر آیت‌الله شهید رئیسی درخواست آب برای نخیلات شهر اهرم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، احمد لطفی ظهر شنبه در بازدید از سد در حال احداث باهوش شهرستان اظهار کرد: یکی از مطالبات کشاورزان شهر اهرم در سفر ریاست جمهور آیت‌الله شهید رئیسی و حضورش در بین جامعه کشاورز شهر اهرم که درخواست آب برای نخیلات شهر اهرم بود احداث سد باهوش مطرح شد که در این دولت سد باهوش شروع شده است.

فرماندار تنگستان گفت: عملیات اجرایی سد باهوش در دهه فجر سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تعداد نخیلاتی که از آب این سد استفاده خواهند کرد بیش از ۳۰۰ هزار اصل نخل شهر اهرم استفاده خواهند برد.

وی اضافه کرد: گنجایش سد باهوش ۱۸ میلیون متر مکعب آب ذخیره خواهد کرد و یکی از موضوعات اساسی و زیر ساختی است که در تنگستان با حضور ریاست جمهور حضرت آیت‌الله شهید رئیسی و همراهانش در ابتدای دولت عملیات آن آغاز و امروزه با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد و از محل سفر دوم آیت‌الله شهید رئیسی به استان بوشهر ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است. احداث سد باهوش اهرم در مدت ۳۶ ماه با هزینه ۲٠٠ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی شروع شد.

کنترل سیلاب‌های مخرب که در ۴۰ کیلومتری پایین دست سد به خلیج فارس می‌ریزد و تأمین آب مطمئن برای آبیاری اراضی و نخلستان‌ها، تأمین بخشی از حقابه نخیلات شبکه آبیاری اهرم، کاهش فشار بر سفره‌های آب زیرزمینی منطقه و تثبیت مشاغل حوزه کشاورزی از جمله هدف‌های این طرح است.

سد باهوش در ۱۰ کیلومتر شرق شهر اهرم در شهرستان تنگستان استان بوشهر به طول۳۷ متر و در حوضه آبریزی به مساحت ۶۲۸ کیلومتر مربع با حجم مخزن ۱۸٫۵ میلیون مترمکعب و آب تنظیمی هشت میلیون بر مترمکعب بر روی رودخانه می‌باشد.

لطفی تصریح کرد: این سد که نقش بسیار مهمی در آبیاری نخیلات شهر اهرم خواهد داشت طی یک سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.