• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
1
باحضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

طرح‌های راهداری در تنگستان اجرا شد

  • کد خبر : 1690
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۳۶
طرح‌های راهداری در تنگستان اجرا شد
طرح‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در تنگستان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار بوشهر و مسئولان دستگاه‌های اجرایی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، طرح‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در تنگستان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار بوشهر و مسئولان دستگاه‌های اجرایی افتتاح شد.

محمدعلی زلفی‌گل در آیین افتتاح طرح‌های دهه فجر شهرستان تنگستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: شهدا با تقدیم جان خود برای تأمین رفاه و امنیت امروز کشور فداکاری کردند و تکریم و تعظیم خانواده شهدا تکلیف است. مسئولان باید در مسیر شهدا حرکت کنند و هر مسئولی که در این راه قرار نگیرد، در مسیر آرمان‌های انقلاب و شهدا قرار ندارد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه روستاها در تولید و اشتغال خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم نگاهی خاص و ویژه به روستاها به‌عنوان کانون تولید دارد و حمایت از تولیدکنندگان در این مناطق در دستور کار دولت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر لزوم خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به مردم اضافه کرد: هر کسی مسئولیتی می‌پذیرد باید با جان و دل و با همه توان و ظرفیت موجود برای اعتلای کشور و بهبود خدمت‌رسانی به مردم اهتمام ورزد. استان بوشهر اکنون به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است. با تدابیر استاندار و مدیران ارشد، جای جای استان، شاهد اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی هستیم.

زلفی‌گل به جایگاه دشتی و تنگستان اشاره کرد و یادآور شد: شهید رئیسعلی دلواری نامی بزرگ در تاریخ استکبارستیزی کشور است و شهید نادر مهدوی و همرزمان از دشتی، شهدای شاخص استکبارستیزی هستند که در دفاع از کشور فداکاری کرده‌اند و باید به دشتی و تنگستان به طور ویژه رسیدگی کرد. دولت سیزدهم در راستای عمران و آبادانی کشور عزمی راسخ دارد.

بهره‌برداری از 160 پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

عبدالکریم اخترشناس نیز در این آیین از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 160 پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها با اعتبار بیش از 2 هزار 100 میلیارد تومان همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح و اجرایی شده است. این پروژه‌ها در زمینه احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و شریانی، حذف نقاط حادثه‌خیز، ابنیه فنی راه، روکش آسفالت محورهای مواصلاتی و سامانه‌های مدیریت راه‎های استان است.

وی با اشاره به افتتاح 25 پروژه راهداری با اعتباری افزون بر 152 میلیارد تومان در شهرستان تنگستان اظهار داشت: با تکمیل لکه‌گیری بزرگراه «سیراف» به طول 30 کیلومتر و اعتبار 15 میلیارد تومان، رضایتمندی کاربران جاده‌ای در این مسیر افزایش می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر از افتتاح طرح‌های بهسازی و تعریض جاده «دلوار به محمد عامری»، محور «انبارک به باغک»، جاده آنتنی «قباکلکی» و محور «دهنو به تخماری» مجموعا با اعتبار 20 میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: در این راستا عملیات اجرایی طرح‌ها در جاده‌ای تنگستان آغاز شد.

وی عملیات اجرایی بهسازی و تعریض 5 محور روستایی شهرستان را شامل «دلوار – محمد عامری به باشی» با اعتبار 40 میلیارد تومان، «بوالخیر به عامری» با اعتبار 30 میلیارد تومان، «عالی چنگی به بنه ‎گز» با اعتبار 4 میلیارد تومان، قطعه دوم «آباد به چاهپیر» با اعتبار 2 میلیارد تومان و «بوالخیر به عامری» با اعتبار 2 میلیارد تومان را از جمله این طرح‌ها دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر عملیات اجرایی روکش آسفالت و بهسازی در محورهای مختلف تنگستان را برشمرد و بیان کرد: این طرح‌ها با اعتبار 20 میلیارد تومان اجرایی شده است.
منبع: تسنیم
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=1690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.