• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
مدیر حوزه علمیه خواهران ریحانة‌النبی اهرم مطرح کرد:

شکوفایی دختران با الگوپذیری از حضرت معصومه(س)

  • کد خبر : 3230
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۲
شکوفایی دختران با الگوپذیری از حضرت معصومه(س)
مدیر حوزه علمیه خواهران ریحانة‌النبی اهرم گفت: تأسی و الگوپذیری به شخصیت بالای حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها باعث رشد و شکوفایی دختران مؤمنه، عفیفه و انقلابی جامعه امروزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، سلیمه بابایی‌نیا اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دختر امام موسی کاظم علیه السلام دارای ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی بی بدیل و بی نظیری است که هر بانویی به سیره عملی حضرت معصومه (ع) توجه کند و عمل نماید به کمال انسانی و آرامش واقعی خواهد رسید.

مدیر حوزه علمیه خواهران ریحانة‌النبی اهرم گفت: تأسی و الگوپذیری به شخصیت بالای حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها باعث رشد و شکوفایی دختران مؤمنه، عفیفه و انقلابی جامعه امروزی شده و به ارزش وجودی و گوهر اصالت خویش پی برده و به مقامات علمی سیاسی فرهنگی و اجتماعی خواهند رسید.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها از جهت علمی مقام بسیار بالایی داشتند حضرت در زمان اسارت و زندانی پدر بزرگوارشان در حالی که دختری نه ساله بودن مرجع پاسخگویی به احکام و مسائل شرعی و سیاسی شیعیان بود.

بابایی‌نیا با بیان اینکه احادیث منقول از ایشان با سند و مدرک معتبر حاکی از مقام علمی حضرت هست افزود: که چون حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها عالمه غیر معلمه بودد از ویژگی‌های دیگر حضرت توجه و محبت و فداکاری و به خطر انداختن جان خویش نسبت به امام زمان خودش هست. در سفری که از مدینه به سمت ایران و خراسان آغاز میکند و روحیه اطاعت و ولایت مداری حضرت به تمام بانوان این سرزمین انقلابی یاد داد که این سفر سرمشق مهم و تکلیف عقیدتی سیاسی بزرگی بود.

سلیمه بابایی‌نیا تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به معنای واقعی کلمه پیرو امام معصوم و دارای مقام عصمت بوده و بهترین الگو برای زنان و خاص دختران انقلابی مومن ایران اسلامی و همه امت اسلامی دنیاست. دختران ما با تأسی و الگوپذیری از مقام حضرت بتوانند به اوج قله انسانی برسند و به مقامات علمی سیاسی اجتماعی فرهنگی نائل شوند.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.