• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان:

رئیس جمهور باید جهادی عمل کند

  • کد خبر : 3769
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
رئیس جمهور باید جهادی عمل کند
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که شهید جمهور ما واقعا جهادی عمل کرد و در طول تاریخ یاد آیت‌الله شهید رئیسی به یاد خواهد ماند و ما کارهای زیربنایی شهید جمهور را هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، اسلام رضایی با بیان اینکه شناخت ظرفیت‌های هر منطقه با برنامه‌ریزی باید صورت گیرد اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در تنگستان، در دولت آیت‌الله شهید رئیسی اتفاق افتاد حوزه شیلات است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: با توجه به اینکه تنگستان ۱۱٠ کیلومتر مرز آبی و در واقع بیشترین مرز آبی استان را داراست، این مرز آبی کمک شایانی به ایجاد اشتغال در حوزه تنگستان و رشد فزاینده آن منطقه می‌کند.

وی شهرک شیلاتی در شهرستان تنگستان را بزرگترین شهرک شیلاتی در سطح کشور، دانست و افزود: این شهرک شیلاتی ۷۸٠ هکتار است و بدون اینکه منابع آن منطقه را از بین ببرد باعث ایجاد کارگاه‌های زود بازده شده است.

رضایی با اشاره به کمبود آب در شهرستان تنگستان خاطرنشان کرد: همانطور که ایجاد کشاورزی در یک منطقه مستلزم آب هست و ما با چالش جدی در حوزه آب روبرو هستیم ولی در سطح شیلات دریا را داریم و بی نیاز است این یکی از کارهایی هست که در دولت‌های قبل به هیچ عنوان اتفاق نیفتاده بود.

رضایی با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگ در حوزه بخش ساحلی تنگستان، پرورش ماهی در قفس است، افزود: ما تا قبل از دولت سیزدهم حتی یک‌دانه پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر نداشتیم از آبان ماه ۱۴٠٠ تا الان بالغ بر ۵۴ قفس فقط در شهرستان تنگستان احداث شده و ۶٠ قفس دیگر هم در دست احداث است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان در ادامه تصریح کرد: این قفس‌ها با ظرفیت تولید بالا و سالانه حداقل ۱٠٠ تن ماهی برداشت می‌کنند و این باعث شده علاوه بر اینکه می‌توانیم ذخیره مواد غذایی و پروتئینی مردم را تأمین، ارزش افزوده هم به کشور بیاوریم.

رضایی اقدام دیگر دولت سیزدهم رشد تولید خرما است مطرح کرد و گفت: همانطور که شهرستان تنگستان دومین تولید کننده خرمای استان است و از لحاظ کیفیت هم بهترین کیفیت در سطح استان و کشور مربوط به خرمای شهرستان تنگستان است، توانستیم در این دولت ایجاد برند و تولید محتوا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما از سال ۱۴٠۱ چهار واحد جدید تولید بسته‌بندی و سردخانه بسته‌بندی خرما احداث کردیم اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب و ماندگار دولت در راستای ظرفیت‌های رشد و بسته بندی خرما در منطقه است.

رضایی یادآور شد: کارگاه نوشابه سازی مند در شهرستان تنگستان سال‌هاست راکد و بسیاری دستگاه‌ها رو به خرابی بود که با اقدامات و حمایت‌های خوبی که دولت انجام داد در سال ۱۴٠۱ این واحد توسط شخص بومی احیا و شروع بکار کرد یک سردخانه‌ای بالغ بر ۴٠٠ تن احداث شده و باعث اشتغال‌زایی ۸۵ نفر به‌طور مداوم شد.

رضایی با بیان اینکه ما ۶ واحد راکد در شهرک صنعتی بنه‌گز داشتیم افزود: واحد صنعتی تولید سوسیس و کالباس بالغ بر ۳۵ سال بود غیر فعال شده بود و با رایزنی‌ها و حمایت‌های دولت سیزدهم این واحد وارد چرخه شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان بیان کرد: واحد صنعتی بنه‌گز در راستای تولید غذای ماهی و میگو مصرف استان است و نیازی نیست که غذای ماهی و میگو را از خارج استان تامین کنیم.

وی افزود: یک واحد شیره‌گیری خرما که ۱٠ سال غیرفعال بوده است با کمک دولت سیزدهم بدست شخصی از خود بنه‌گز با سرمایه گذاری، این واحد را، راه‌اندازی و فعال کرده است.

رضایی خاطرنشان کرد: ۱۲ واحد غیرفعال شهرستان تنگستان در این سه ساله اخیر وارد چرخه شدند که علاوه بر تولید باعث اشتغال‌زایی هم شده است.

رضایی یادآور شد: در حوزه نخیلات سال ۱۴٠۲ در حوزه شهر اهرم برای اولین بار طعم و لذت رها سازی آب در خارج از فصل اتفاق افتاد و امسال هم با توجه به کمبود بارش یک مرحله انجام شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان افزود: ما در سال ۱۳۹۸ که یکی از سال‌های پر آب بود تقریبا ۲ هزار هکتار گتدم کشت کردیم ولی امسال علی‌رغم اینکه خشکسالی بود ۳ هزار و ۵٠٠ هکتار کشت آبی گندم انجام دادیم و معادل ۷ هزار تن گندم تحویل سیلوها داده شده است و این سابقه نداشته است و این نتیجه اصلاح الگوهای کشت در دولت سیزدهم است.

وی در پایان یادآور شد: امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که شهید جمهور ما واقعا جهادی عمل کرد و در طول تاریخ یاد آیت‌الله شهید رئیسی به یاد خواهد ماند و ما کارهای زیربنایی شهید جمهور را هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.