• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
کل 537 امروز 0
0
0
مشاور مذهبی مدارس تنگستان:

شناخت غدیر از بنیادی‌ترین شناخت‌های اعتقادی است

  • کد خبر : 3998
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۲۴
شناخت غدیر از بنیادی‌ترین شناخت‌های اعتقادی است
مشاور مذهبی مدارس تنگستان گفت: غدیر یک روز تاریخی صرف یا تنها یک گذرگاه جغرافیایی نیست بلکه یک سرفصل اعتقادی است که درون‌مایه همه طاعت‌ها از آن نشأت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، زینت منصوری‌نژاد با اشاره به اینکه امروز ولایت فقیه در امتداد ولایت غدیر است، اظهار کرد: تبیین جایگاه این روز عظیم در جامعه اسلامی امروز از مهمترین ضرورت‌ها است و ذکر فضائل حضرت امیرالمؤمنین (ع) و مبانی غدیر مهم‌ترین رسالت ما در این ایام باید باشد.

مشاور مذهبی مدارس تنگستان گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های امروز ما پرنگ کردن نمادهای اهل‌بیت(ع) در جامعه است.

وی با بیان اینکه روایت کردن اتفاقات مهم‌تر از اجرای برنامه‌هاست افزود: باید جوانان را برای روایات‌گری حرکت‌های انقلابی و دینی پای کار بیاوریم که تبلیغات اسلامی این آمادگی را برای آموزش آن‌ها اعلام می‌دارد و باید خوبی‌ها را نشر بدهیم.

منصوری‌نژاد با اشاره به اینکه روز غدیر یوم‌الولایة و یوم‌القیام است تصربح کرد: در روایات ده‌ها تعابیر در مورد غدیر بیان شده است و اینکه در غدیر ایستگاه‌های صلواتی برگزار شود خوب است، اما مهم تبیین جایگاه غدیر است.

مشاور مذهبی مدارس تنگستان: غدیر یک روز تاریخی صرف یا تنها یک گذرگاه جغرافیایی نیست بلکه یک سرفصل اعتقادی است که درون‌مایه همه طاعت‌ها از آن نشأت می‌گیرد.

وی رسالت همه پیامبران را در آن مفهوم می‌یابد و بیان کرد: همه رشد و تعالی‌ها از آن‌جا آغاز می‌شود. بنابراین شناخت غدیر از ضروری‌ترین و بنیادی‌ترین شناخت‌های اعتقادی است.

منصوری‌نژاد تصریح کرد: واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجةالوداع ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی (ع) را، ولی و جانشین خود معرفی کرد. حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی (ع) بیعت کردند.

مشاور مذهبی مدارس تنگستان افزود: خطبه غدیر سخنرانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است که در محل معروف غدیر خم ایراد شد. در اجتماع پر شور آن روز بیش از ۱۲٠ هزار نفر حضور داشتند.

وی بیان کرد: خداشناسی یکی از حقوقی است که بر گردن بنده نهاده شده و خداوند در این مسیر با ارسال ائمه و پیامبران (ص) به انسان برای ادای این حق کمک می‌کند.

منصوری‌نژاد افزود: همه باید تلاش کنیم تا امامت و ولایت را درک کنیم و متأسفانه بشر هنوز به درک این مهم نرسیده است.

مشاور مذهبی مدارس تنگستان با بیان اینکه غدیر سرآغازی برای تاریخ است تاکید کرد: اوج شکل‌گیری ولایت تکوینی و پیوند انسان با آن را باید در غدیر دانست و نیاز است تا این مفهوم متعالی برای بشر بازخوانی و تبیین شود.

وی در پایان با بیان اینکه غدیر نمایش پیوند دین با سیاست است، خاطرنشان کرد: غدیر نشان داد که هیچ فرقی بین دین و سیاست وجود ندارد و در فلسفه حکمرانی اسلامی این دو در کنار یکدیگر هستند.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.