• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
یادداشت/زینب عالی

اقتدار سپاه برای دنیا ثابت شده است

  • کد خبر : 2491
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۶
اقتدار سپاه برای دنیا ثابت شده است
تاریخ نشان داده که نیروهای بسیج و سپاه و ارتش علاوه بر قدرت بازدارندگی برای دشمنان دارند بلکه در بحران‌ها و بلایای طبیعی، اصلی‌ترین یاری رسان مردم بوده و همیشه اولین گروه‌هایی بوده‌اند که در محل بحران حاضر شده و مدیریت را آغاز کرده‌اند. اقتدار نظام و انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران برای دنیا ثابت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، زینب عالی کارشناس اجتماعی یادداشتی در خصوص اقتدار نظامی و مردمی بودن سپاه نوشت: از همان ابتدای انقلاب هرجایی که باری بر زمین بوده، سپاه در میدان بوده است. در مسائل طبیعی و غیرطبیعی مانند سیل ، زلزله و بیماری‌های واگیر و همچنین در خصوص اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و مسائل فرهنگی_اجتماعی_دفاعی، سپاه حضور گسترده داشته و تاریخ نشان داده که نیروهای بسیج و سپاه و ارتش علاوه بر قدرت بازدارندگی برای دشمنان دارند بلکه در بحران‌ها و بلایای طبیعی، اصلی‌ترین یاری رسان مردم بوده و همیشه اولین گروه‌هایی بوده‌اند که در محل بحران حاضر شده و مدیریت را آغاز کرده‌اند. اقتدار نظام و انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران برای دنیا ثابت شده است.

همچنین سپاه نیرویی مردم نهاد است و متصل به بدنه مردم است از این رو مشارکت همگانی و به کارگیری از تمامی ظرفیت‌های ملی را یکی از عوامل اصلی تحقق اقتصادی جهش تولید_مشارکت مردمی می‌داند. بنابراین سپاه با این رویکرد می‌تواند بخش مهمی از الزامات این اقتصاد مردم پایه و مشارکتی را تأمین کند و این در حالی است که این رویکرد، جای دیگر اجزای مشارکت کننده در اقتصاد را تنگ نخواهد کرد.

اقدام دیگر سپاه ارائه وام و ورود به عرصه تولید و کمک به تولید کنندگان و همکاری با کارآفرینان بوده است. البته چنین اقدامی به هیچ روی ناشی از احساس درآمدزایی نبوده و اساسا این کار درآمدی را نصیب سپاه نمی‌کند. همچنین توجه به ارتقای صنایع کوچک و صنایع تبدیلی، محرومیت‌‎زدایی و اردوهای جهادی از جمله بخش‌هایی است که سپاه در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید _ مشارکت مردمی در این زمینه فعال بوده است.

سپاه در تحقق امر مهم اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی نقش کلیدی داشته است. این نهاد انقلابی توانسته با تاثیرگذاری خوب خود در بین تمام آحاد جامعه، در بحث فرهنگی، اجتماعی؛ اقتصادی و… در پیشبرد رهنمودهای مقام معظم رهبری نقش مهمی را ایفا نماید.هر انسان منصف و صادق، تصدیق می‌کند که این نهاد مقدس امروز با اقتدار، آمادگی و توانمندی‌های عزتمندانه، در زمره ارکان مهم حفاظت از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد و موجب امنیت و آرامش ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی و ارتقای قدرت بازدارندگی کشور است.

سپاه پاسداران هنگامی تولد یافت که انقلاب اسلامی با انواع توطئه ها و شرارت های داخلی گروهک های ضد انقلاب و غربگرا روبرو بود. از این رو مقابله جدی با تلاش و تخریب گروهک ها ضرورت داشت و این امر مهم به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشته شد.

عرصه‌های نیاز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران که میدان‌داری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوادث بزرگ و سرنوشت‌ساز امنیتی، دفاعی و محرومیت‌زدایی را رقم زده است، با صراحت یادآور کلام الهی و حکیمانه امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از چهار دهه است که فرمودند: من از سپاه راضی هستم، و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست.

و در پایان کلام اینکه؛ دلاور مردان بسیجی، سپاهی و ارتشی همیشه در میدان هستند تا مردم در امنیت کامل زندگی کنند.
زینب عالی کارشناس اجتماعی

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=2491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.