• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تنگستان:

سرافرازی ایران مرهون اندیشه‌های امام(ره) است

  • کد خبر : 3649
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۶
سرافرازی ایران مرهون اندیشه‌های امام(ره) است
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تنگستان: با رهنمودهایی که حضرت امام(ره) داشت، خیلی سریع از فتنه‌ها و حوادث جنگ و تحریم در اول انقلاب عبور کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، ابوالفضل بحرینی ضمن تسلیت فرارسیدن ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب امام‌خمینی(ره) اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سال‌های زیادی مردم ما و کشور ما تحت سلطه بیگانگان بود و زندگی و آینده آن‌ها تحت تاثیر تصمیمات قدرتمندان بود.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تنگستان گفت: قبل از پیروزی انقلاب سران کشورها در پایان جنگ جهانی دوم در ایران حضور پیدا کردند و بدون اجازه از حاکم و پادشاه سرنوشت جنگ را تعیین و هیچ اختیاری مردم ما برای آینده خود نداشتند.

وی با بیان اینکه در زمان قبل از انقلاب هر کسی که وابسته به سفارتخانه‌های بیگانه بود به جایی می‌رسید و آن‌ها تماماً تعیین کننده،تصمیم گیر سرنوشت ایران و حتی به‌جای مجلس و شاه ایران تصمیم می‌گرفتند.

بحرینی با اشاره به این که این مقدار از ذلت پسندیده مردم ایران نبود افزود: به واسطه اینکه قدرت و دندان شاه برای داخلی‌ها بود و ذلت و افتادگی او در مقابل بیگانگان و هرگونه اعتراض و صدایی هرگونه که بلند می‌شد چه در زمان رضاخان و چه در زمان محمدرضا شاه پهلوی سرکوب می‌شد.

ابوالفضل بحرینی در ادامه بیان کرد: ذلت بخصوص بعد از تأسیس ساواک در ایران که با حمایت انگلیس، آمریکا و اسرائیل شکل گرفت، شدت گرفت. ساواک تمام تجربیات سرکوب‌گری را در اختیار قرار داد تا حکومت تسلطش بر ایران باقی بماند.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تنگستان افزود: از بین تمام حرکت‌های اعتراضی حضرت امام(ره) که از نظر علمی و اخلاقی در صدر بود راه مبارزه با رژیم شاهنشاهی را به جای مماشات و به جای اینکه عالم درباری باشد در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه امام(ره) در این مسیر شکنجه‌ها و رنج‌های بسیاری را تحمل کرد، تصریح کرد: امام(ره) از زبان دل با مردم سخن می‌گفت و خود پیشتاز مبارزه و روشنگری بود.برخلاف بقیه حرکت‌هایی که انجام شده بود حرکت امام(ره) متعلق به یک گروه خاصی نبود متعلق به عموم مردم بود.

بحرینی گفت: حرکت امام مسلحانه و محدود به یک سبک و سیاق نبود، بلکه انواعی از مبارزه را هرکسی به هر صورتی که می‌توانست علیه رژیم وابسته انجام می‌داد.

ابوالفضل بحرینی در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید از اولین اقداماتی که انجام شد لغو کاپیتولاسیون، وابستگی حکومت و دستگاه قضایی به بیگانگان و عدم محاکمه بیگانگان بود و استقلالی که کشور پیدا کرد.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تنگستان با اشاره به آن اعتمادی که حضرت امام به جوانان داشت افزود: امام(ره) اعتماد به نیروهای داخلی داشت و به سرعت راه استقلال، راه عزت و سرافرازی مردم ما و ملت ما در پیش گرفت و این مسیر را پیمود.

وی با بیان اینکه با رهنمودهایی که حضرت امام(ره) داشت، تصریح کرد: خیلی سریع از فتنه‌ها و حوادث جنگ و تحریم در اول انقلاب ما عبور کردیم و عزت و سرافرازی امروز مرهون اندیشه‌ها و حرکت امام(ره) هستیم.

بحرینی افزود: مسیر امام خمینی(ره) توسط مقام معظم رهبری از سال شصت و هشت که رحلت امام اتفاق افتاد تا به امروز پیگیری شده است و مردم ما در مسیر فرمایشات و کلام مقام معظم رهبری پیش رفتند و این عزت و سرافرازی ما بیش از گذشته به دست آمده است.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.