• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
امام جمعه اهرم:

زن در اسلام الگو و محور است

  • کد خبر : 2806
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
زن در اسلام الگو و محور است
امام جمعه اهرم گفت: دختر امروز هر علمی که دارد، باید مجتهد زمان خودش باشد این جایگاه زن در اسلام است.حضرت معصومه(س) الگو برای همه انسان‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در محل کانون حدیث اهرم، حبیب پهلوزاده ضمن تبریک ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در جمع دختران حاج قاسم نکاتی درباره جایگاه زن در اسلام اظهار کرد: تفاوت برخورد در دنیای امروز با زن در جامعه اسلامی و برخورد با زن در جامعه غیراسلامی را مشاهده می‌کنید و با آن چیزی که در قرآن و سنت پیغمبر و ائمه است تفاوت این برخورد را می‌توان دریابید.

امام جمعه اهرم گفت: گروهی از ری برای پاسخ به سؤالاتی نزد امام موسی کاظم(ع) می‌آیند و امام همان لحظه نبودند و حضرت معصومه(س) در خانه را باز و سؤالات آن‌ها را پاسخ می‌دهد. وقتی از شهر بیرون می‌رفتند امام کاظم(ع) از آن‌ها سوال می‌پرسند که کجا بودید و چه کار کردید، شرح ماجرا را برای امام تعریف می‌کنند. امام موسی کاظم (ع) سوالات را به همراه پاسخ آن‌ها می‌گیرند و می‌بینند که حضرت معصومه (س) تا چه اندازه زیبا و دقیق جواب سؤالات را داده‌اند. آن‌وقت است که چشمان امام پر اشک می‌شود و سه بار پشت سر هم تکرار می‌کنند: فداها ابوها.این جایگاه حضرت معصومه است از حیث علمی، یعنی مجتهد زمان خودش بوده است.

وی افزود: دختر امروز هر علمی که دارد، علم ریاضی، نانوتکنولوژی، هوافضا و هر علم دیگری، باید مجتهد زمان خودش باشد این جایگاه زن در اسلام است.حضرت معصومه(س) الگو برای همه انسان‌هاست.

پهلوزاده بیان کرد: همینطور ایستادکی حضرت زهرا(س) جلوی مباحث سیاسی زمان خودش، جایگاه حضرت زهرا نزد پیغمبر این گونه رقم زد که به حضرت زهرا(س) فداها ابوها خطاب می‌کند یعنی پیغمبر فداش بشه و حضرت زهرا(س) نیز به عنوان الگو بوده، اینجا که گفته می‌شود اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ، لذا زن در اسلام به عنوان الگو و محور است.

حبیب پهلوزاده در ادامه گفت: نه برای کفار و مردم، خدا برای کسانی که ایمان آوردند ضرب المثل آورده، و ضرب الله مثلا للذين ءامنوا امرأت فرعون إذ قالت رب ابن لي عندك بيتا في الجنة، خدایا بیتی در جنت نزد خودت برای من قرار بده، این چشم‌انداز یک زن و تنها زنی که جلو فرعون می‌ایستد، است و ندای توحید سر می‌دهد و آسیه هم یک الگوی دیگر است که با مقاومت جلوی فرعون و مستکبر زمان خودش ایستادگی می‌کند. و جایگاه دینی و ایمانی زن را ثابت می‌کند همینطور حضرت مریم(س) در عصمت و ایمانش. مسئله زن در اسلام و نگاه ویژه خداوند یک جایگاه ویژه و الگو است.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: اما زنان امروز در غرب را ببینید چه استفاده‌های ابزاری از این زن می‌شود. تلاش و دقت کنید و بفهمید اسلام چه جایگاهی برای دختران و زنان قرار داده و این جایگاه را حفظ کنید و از آسیب‌هایی که در فضای مجازی است مواظب باشید حجاب شما را نگیرند زیرا تنها سنگری که شما را حفظ می‌کند همین حجاب است.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=2806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.