• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
مدیر حوزه علمیه خواهران ریحانة‌النبی(س) اهرم:

دختران عفت را پیشه کنند

  • کد خبر : 3119
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
دختران عفت را پیشه کنند
مدیر حوزه علمیه خواهران ریحانة‌النبی(س) اهرم گفت: خانواده‌ها در تربیت دینی فرزندان خود کوشا باشند مخصوصاً تربیت خاص جنس دختر، زیرا تربیت فرزندان مقوله‌ی بسیار مهم و با اهمیت دنیای امروز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، سلیمه بابایی‌نیا درباره مقام علمی تقوا و عصمت حضرت فاطمه معصومه(س) که برای همه ما شیعیان و شیعیان عالم سرآمد الگو و اسوه خیلی خوبی است اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) شیعیان را شفاعت می‌کند و وارد بهشت می‌کند، یکی از نکاتی که شیعه واقعی حضرت معصومه(س) باید در عمل ثابت کند و نه تنها لقلقه زبانش باشد، تربیت فرزندان است آن‌ هم تربیت دینی فرزندان خود کوشا باشد مخصوصاً تربیت خاص جنس دختر، زیرا تربیت فرزندان مقوله‌ی بسیار مهم و با اهمیت دنیای امروز است.

مدیر حوزه علمیه خواهران ریحانة‌النبی(س) اهرم گفت: در روایت‌ها از دختران، به‌عنوان ریحانه یاد شده، چرا می‌گویند ریحانه، چون جنس دختر لطیف و خودش سرشار از مهر و عاطفه است و به همین لحاظ خداوند تبارک و تعالی تاکید بر تربیت، توجه خاص و ویژه به فرزند دختر دارند.

وی در روایت دیگری که از دختر به عنوان قواریر معرفی شده افزود: یعنی دختر همچون بلور ظریف و شکستنی است، دختر اینقدر روحیه عاطفی و سرشار از احساس است که مبادا با یک برخورد کوچک نابخردانه پدر و مادر از سر غفلت باعث شکسته شدن دختران بشوند.

بابایی‌نیا در ادامه بیان کرد: مادران بزرگوار به رفتار در خانه با فرزند دختر خیلی توجه کنید اگر به فرزند پسر محبت می‌کنید محبت خود را با دختر خانه چندین برابر افزایش دهید. برای هدیه دادن، دختر را مقدم بشمارید محبتی که به دختر می‌کنید مضاعف باشد. دختران اینقدر شکستنی هستند که حتی یه رفتار شاید به نظر ساده، آن را منهدم کند.

سلیمه بابایی‌نیا تصریح کرد: مبادا مثل اعراب جاهلی با دختران رفتار کنید، رفتار ناپسند با دختر هنوز هم هست در برخی خانواده‌هایی که تعصب جاهلی برقرار است، مثلا بحث ارث که می‌شود همه برای پسر است و دختر نادیده گرفته می‌شود در صورتیکه عصای دست پدر و مادر فرزند دلسوز و احساسی دختر است.

وی درباره ظلم‌هایی که متاسفانه در جامعه امروزی به دختران می‌شود ادامه داد: این‌ها نتیجه‌اش این می‌شود که امروزه در کوچه بازار می‌بینید که مثلا فلان دختر با بی‌حجابی و ناهنجاری در جامعه دارد ابراز وجود می‌کند و با این رفتارش اعلام می‌کند که من هستم.

مدیر حوزه علمیه خواهران ریحانة‌النبی(س) افزود: برای تربیت فرزندان حد اعتدال را پیشه بگیرید اگر نماز نمی‌خواند راهنمایی کنید تندروی نکنید اگر رفتار بد یا منحرف است تعصبی برخورد نکنید، منشأ تعداد زیادی از انحرافات جنسی، انحرافات و مشکلاتی که امروزه در جامعه هست سرزنش‌های نادرست و تعصب‌های تند است.

وی در پایان با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی همه دختران ما باشد گفت: حضرت با وجود سن مبارکشون که بعضی روایات نقل می‌کنند سنی که به وفات رسید ۲۸سال بود و این برای دختران آن زمان خیلی زیاد بود چون دختران اعراب در سن کم تنومند و آمادگی ازدواج و بچه دار شدن را دارند همانطور که حضرت زهرا(س) در ۹سالگی  ازدواج و صاحب فرزند شد، اما چرا حضرت معصومه ازدواج نکردند با اینکه امر ازدواج هم خیلی سفارش شده، زیرا هم کفو(یعنی کسی که همتا و شبیه خودش در دین باشد) حضرت در آن زمان نبود. اما حضرت فاطمه معصومه(س) به تمام دختران یاد داد اگر شرایط ازدواج پیش نیامد عفت را پیشه کنند تا خدای تبارک و تعالی از مجرایی که عنایت می‌کند راه را برای شما باز کند.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.