• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
امام جمعه اهرم:

جمهوریت و اسلامیت دو رکن انقلاب است

  • کد خبر : 3716
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
جمهوریت و اسلامیت دو رکن انقلاب است
امام جمعه اهرم گفت: عمل صالح مردم ما حمایت از جمهوری اسلامی کما اینکه در گردنه‌های سخت از نظام به حمایت پرداختند، جمهوریت و اسلامیت دو رکن انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، صبح روز دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴٠۳ مراسم سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب در مصلای نماز جمعه اهرم با حضور مسئولان شهرستان تنگستان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین حبیب پهلوزاده در سالگرد ملکوتی امام(ره) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد اظهار کرد: شخصیت امام(ره) بر پایه تقوا، خدا و توحید محوری شکل گرفته بود.

امام جمعه اهرم با بیان اینکه لازمه تقوا و توحید محوری، وحدت کلمه است، گفت: هر فردی در جامعه ذیل تقوا و وحدت کلمه حرکت کند به مصداق کلمه الله نزدیک و این کلمه واحده‌ای است که همه انسان‌ها زیر بیرق آن به تعالی می‌رسند.

وی ادامه داد: امام(ره) ما را با کلمه واحده‌ای که ولایت فقیه است در دنیا معرفی کرد که بعداز ۴۵ سال درگام دوم انقلاب اسلامی برکات و نتایج آن در حال تجلی هست.

پهلوزاده با اشاره به اینکه اگر امروز در اقصی نقاط عالم گفتمان انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی توسط مردم عالم و دانشجویان آمریکایی و دیگر کشورها وجود دارد، تصریح کرد: همه این‌ها به برکت حرکت امام(ره) و شهدای ۱۵خرداد ۱۳۴۲می‌باشد.

حبیب پهلوزاده خاطرنشان کرد: اگر امروز در گام دوم انقلاب، از معرفی جمعه آخر ماه رمضان توسط حضرت امام(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به عنوان روز جهانی قدس در امتداد آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی شاهد قیام و خروش مردم دنیا هستیم به برکت کلمه واحده ولایت فقیه می‌باشد.

پهلوزاده با بیان اینکه انقلاب که نشأت گرفته از انقلاب درونی حضرت امام(ره) بود ادامه داد: نه تنها شاه را و نه تنها ۴٠ هزار مستشار آمریکایی را از ایران اخراج کرد بلکه مقدمات محو غده سرطانی یعنی صیهونیست را هم فراهم کرده است.

امام جمعه اهرم در ادامه افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری باید کسی انتخاب کرد که زندگی و سبک مدیریتی او زندگی و سبک شهدای خدمت باشد.

وی ادامه داد: اگر بعد از گذشت سال‌ها هنوز محبت حضرت امام(ره) در دل‌ها روز به روز بیشتر می‌شود چون عارفی بود واصل و انسانی مؤمن، که عمل صالح انجام داد و نجات بخش بشر امروز است.

پهلوزاده اضافه کرد: عمل صالح رئیس جمهور شهید و همراهانش خدمت به جمهوری اسلامی بود که میلیون‌ها انسان برای تشییع آمدند.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: عمل صالح مردم ما حمایت از جمهوری اسلامی کما اینکه در گردنه‌های سخت از نظام به حمایت پرداختند، جمهوریت و اسلامیت دو رکن انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: با وحدت کلمه و تبعیت از ولایت فقیه که ستون خیمه است دراین انتخابات کسی را انتخاب کنیم که معتقد به خدمت به مردم باشد و دشمن شاد کن نباشد، کسی که منطق مقاومت را بر وادادگی و تعامل ترجیح دهد، مطیع ولایت فقیه باشد و عامل فتنه علیه وحدت نباشد عزت ملی را حفظ کند و دیپلماسی التماسی نداشته باشد.

پهلوزاده خاطر نشان کرد: معیار فکر و عمل رئیس جمهور باید خط امام(ره) باشد امید آفرین، برای ملت و امت مسلمان و ناامید کننده دشمان و مستکبران باشد.

در پایان مراسم، مردم شهرستان تنگستان بیاد امام راحل در مصلای جمعه اهرم همراه با مداحی سینه‌زنی و عزاداری کردند.

انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.