• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر خبر داد:

جلوگیری از اختلافات با حدنگاری اراضی کشاورزی

  • کد خبر : 3619
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
جلوگیری از اختلافات با حدنگاری اراضی کشاورزی
رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی باعث جلوگیری از اختلافات ملکی و کاهش ورود پرونده‌ها به مراجع قضایی استان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، مهدی مهرانگیز اجرای عملیات حدنگاری گامی بزرگ برای توسعه کشاورزی و سنددار شدن زمین‌های کشاورزان دانست و اظهار کرد: در راستای لبیک به دستورات رهبر انقلاب مبنی بر تحقق حدنگاری متر به متر اراضی کشور و پیرو تاکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص اتمام حدنگاری اراضی زراعی در سال جاری، کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در روزهای تعطیل ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ با پویش نذر خدمت و تلاش جهادی محل کار حضور دارند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اعلام این که در روز ۱۱ خرداد ماه بهمراه مدیرکل ثبت اسناد و املاک و فرماندار شهرستان تنگستان در پویش نذر خدمت کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تنگستان شرکت کرده، گفت: طرح حدنگاری اولویت اول سازمان ثبت اسناد و املاک و مهمترین موضوع در حفظ حقوق بیت المال است که باعث جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی می‌گردد و به مدیریت صحیح اراضی نیز کمک می‌کند.

وی ادامه داد: تعیین حریم اراضی، رفع تداخلات اراضی، مدیریت آب‌وخاک، تدوین الگوی کشت، سنددار شدن اراضی کشاورزی، کاهش اختلافات ملکی، تسهیل تولید کشاورزی و تهیه شناسنامه کشاورزان برخی از دستاوردهای اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی است.

مهرانگیز عنوان کرد: تمامی مراحل حدنگاری اراضی کشاورزی توسط شرکت‌های طرف قرارداد با این سازمان به شکل رایگان انجام می‌شود و از افراد ساکن در روستاهای استان درخواست می‌شود از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز گفت: در سال جاری ۱۵ هزار سند مالکیت در بخش‌های مختلف صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۲ درصدی دارد.

محمدرضا بزرگمهر افزود: تعداد ۳۵۵ سند مالکیت در روز های ۱۰ و ۱۱ خرداد امسال صادر شد که از این تعداد ۲۶ سند مربوط به اراضی کشاورزی با ۱۸۷ هکتار و مابقی در حوزه مسکونی و تجاری بوده است.
منبع: ایرنا
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3619

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.