• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر:

تکلیف چهار کرسی مجلس بوشهر مشخص شد

  • کد خبر : 1985
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
تکلیف چهار کرسی مجلس بوشهر مشخص شد
با اعلام نهایی نتایج انتخابات در استان بوشهر، تکلیف چهار کرسی مجلس شورای اسلامی و یک نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر دارای ۸۰۴ هزار و ۱۰۷ نفر واجد شرایط رأی دادن بود که ۳۶۲ هزار و ۴۴۸ نفر در این انتخابات شرکت کردند.

اکبر پورات تعداد آرای صحیح را ۳۱۸ هزار و ۵۴۸ رأی عنوان کرد و ادامه داد: ۳۶۰ هزار و ۶۳۸ رأی در مجلس خبرگان رهبری داده شد که آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با ۲۵۴ هزار و ۱۷۶ رأی به عنوان منتخب مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

وی با اشاره به ثبت ۱۰۲ هزار و ۹۳۲ رأی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۸۵ هزار و ۲۹۶ رأی صحیح بود که جعفر پورکبگانی با ۲۳ هزار و سه رأی به‌عنوان منتخب مردم انتخاب شد.

نتایج انتخابات به تفکیک حوزه‌ها

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با ۲۵۱ هزار و ۱۷۶ نفر به عنوان نفر اول نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب و حجت الاسلام قاسمی کجانی با ۲۵ هزار و ۵۶۸ رأی نفر دوم شد.

بر اساس نامه رسمی فرماندار بوشهر و رئیس حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم به ستاد انتخابات استان بوشهر، جعفر پورکبگانی از ۱۰۲ هزار و ۹۳۲ رأی مأخوذه با ۲۳ هزار و سه نفر اول و به عنوان نماینده این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت، در این حوزه عبدالکریم جمیری با ۲۱ هزار و ۲۸۷ نفر دوم شد.

بر اساس نامه رسمی رئیس حوزه انتخابیه دشتستان، ابراهیم رضایی از ۷۶ هزار و ۵۲ رأی مأخوذه با ۴۳ هزار و ۶۲۹ رأی به عنوان نفر اول راهی مجلس شد و محمدرضا دهقان فرد با ۱۲ هزار و ۴۰۲ رأی دوم شد.

در حوزه دشتی و تنگستان نیز رئیس این حوزه انتخابیه طی مکاتبه رسمی با ستاد انتخابات استان بوشهر اعلام کرد: غلامحسین زارعی با ۷۲ هزار و ۸۵۸ رأی مأخوذه با ۲۰ هزار و ۲۵۷ رأی اول شده و به مجلس راه یافته و غلامحسین کرمی با ۱۹ هزار و ۵۳۲ رأی دوم شده است.

بر اساس نامه رسمی رئیس حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه خطاب به ستاد انتخابات استان بوشهر، حجت الاسلام موسی احمدی با ۱۹ هزار و ۱۶۵ رأی اول و حجت الاسلام محمد (نادر) گنجی با ۱۱ هزار و ۸۸۷ رأی دوم شد.

با این وضعیت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری به عنوان نماینده استان بوشهر در مجلس ششم خبرگان رهبری و جعفر پورکبگانی، ابراهیم رضایی، غلامحسین زارعی و حجت الاسلام موسی احمدی به عنوان نمایندگان استان بوشهر در مجلس دوازدهم توسط مردم انتخاب شدند.
منبع: مهر
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=1985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.