• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
1
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر:

تداوم فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع)

  • کد خبر : 3178
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۸
تداوم فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع)
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: لایروبی رودخانه حله شمالی در جهت رفع محرومیت زدایی و ایجاد امید بین مردم منطقه روحیه صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، خلیل رفعتی در مورد رودخانه حله اظهار کرد: پس از لایروبی رودخانه حله شمالی با دستور استاندار بوشهر که توسط سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر در جهت رفع محرومیت زدایی و ایجاد امید بین مردم منطقه روحیه صورت گرفت اکنون این سازمان در تلاش است تا حقابه منطقه روحیه را با ارائه راهکارهای پیشنهادی زنده کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: طی هماهنگی‌های به‌عمل آمده با رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره-جراحی و حوضه‌های آبی کشور، جلسه‌ای با حضور فرماندار بوشهر، بخشدار ریگ و مشاور پایه یک آب در شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران برگزار گردید.

خلیل رفعتی افزود: منطقه روحیه در زمان‌های گذشته رونق کشاورزی داشته و محل کشت گلزا، صیفی‌جات، گندم، جو، پیاز و… بوده که علاوه بر تامین امنیت غذایی منطقه، صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس داشته است؛ اما متأسفانه با تصمیم‌های اشتباه، رونق در این منطقه عملا از جریان افتاد و مردم در روستاهای اطراف رود حله را دچار مشکلات عدیده‌ای نمود.

صالح رحیمی فرماندار بوشهر نیز در این خصوص اشاره کرد: از دیرباز با مردم منطقه رودحله آشنایی داریم و توجه به مردم و تامین حقابه آن‌ها از ضروریات است در دولت مردمی و انقلابی باید شاهد رونق کشاورزی در این منطقه باشیم.

در ادامه بخشدار بندر ریگ توضیحاتی درباره الگوی کشت بالادست ارائه داد و خاطرنشان کرد: استفاده غرقابی از آب، خود سد دومی در نرسیدن آب به مناطق پایین دست است و اصلاح شیوه آبیاری در مناطق بالادست، کمک بسیار مؤثری در رسیدن به مناطق پایین دست می‌کند.

همچنین در این نشست گزارشات مربوطه مبنی بر بروز مشکلات و ورود آسیب‌ها به منطقه رودحله در پی احداث سد رئیس‌علی دلواری نیز عنوان شد.

درپایان رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره-جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور قول مساعدت جهت بررسی راهکارهای سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر را با حضور متخصصین این حوطه دادند و از پیگیری های صورت گرفته و لایروبی انجام شده تقدیر و تشکر کردند.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3178

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.