• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
3

برگزاری کارگاه آموزشی آفت مگس انبه در تنگستان

  • کد خبر : 1210
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۷:۴۴
برگزاری کارگاه آموزشی آفت مگس انبه در تنگستان
هم‌زمان با شیوع آفت مگس انبه در باغ‌های مرکبات منطقه خائیز، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تنگستان با همکاری مدیریت ترویج و حفظ نباتات استان بوشهر، شورا و دهیاران منطقه نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی اقدام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحیلی صدای تنگسیر، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: آفت مگس انبه طیف وسیعی از میوه‌ها و به‌خصوص مرکبات را مورد حمله قرار می‌دهد و متأسفانه در باغات مرکبات منطقه خائیز مشاهده و ردیابی شده است.

احمد سبحانی اضافه کرد: در سال جاری به دلیل معتدل بودن هوای پائیز و زمستان و نبود سرمای کافی مدت زمان فعالیت این آفت طولانی و باعث خسارات زیادی به کشاورزان منطقه شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه میوه‌های آلوده کانون اصلی آلودگی هستند، تمامی میوه‌های آلوده جمع‌آوری شده و در زیر خاک دفن و یا سوزانده شوند.

سبحانی گفت: هیچ‌گونه سم و سم‌پاشی برای این آفت توصیه نمی‌شود و استفاده از پارافرمون‌های جلب‌کننده مگس میوه انبه هم‌زمان با شروع رنگ‌گیری میوه‌ها یکی از بهترین روش‌های شکار و کاهش جمعیت حشرات است.

وی از مزیت استفاده از پارافرمون‌ها را شکار حشرات قبل تخم‌ریزی و جلوگیری از افزایش نسل آنها عنوان و در پایان به باغداران توصیه کرد: باغداران به‌دنبال سم و سم‌پاشی نباشند و بهداشت باغ را رعایت کنند (تمام میوه‌های آلوده جمع‌آوری و نابود شود)، نهال‌هایی غیر از الگوی کشت به منطقه نیاورند و از نهال‌های مرکبات گواهی شده و معتبر، به‌منظور کشت جدید استفاده کنند.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=1210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.