• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
1
یادداشت/ سهیلا افروز

انتخاب خوب تکمیل کننده مشارکت بالا است

  • کد خبر : 4180
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
انتخاب خوب تکمیل کننده مشارکت بالا است
مشارکت بالا اصلی‌ترین اثرش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها است و انتخاب خوب تکمیل کننده این اقتدار و عامل تثبیت آن در تمام عرصه بنابراین هم مشارکت و هم انتخاب خوب یا همان انتخاب اصلح لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هر کدام یک بال برای افزایش سرعت توسعه، پیشرفت و به امید خدا عدالت گستری در جامعه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، سهیلا افروز کارشناس سیاسی در یادداشتی نوشت: شاید تاکنون برایتان سؤال به وجود آماده باشد چه کسی شایسته‌ انتخاب و رأی دادن باشد، در برخی اوقات هم عده‌ کثیری بین رأی دادن نامزد انتخاباتی مردد هستند که کدامیک بهتر است.

انتخابات سرنوشتِ یک کشور را رقم می‌زند و حق مسلم هر فرد برای آرامش و بدون دلهره و ترس از زندگی‌اش می‌باشد، بنابراین ما سعی می‌کنیم ضمن شفاف‌سازی ابهامات و تردیدها، شخص اصلح را به افراد بشناسانیم تا انتخاب شایسته‌ای برای آینده‌ خود داشته باشد.

انتظار می‌رود نامزدی را انتخاب کند که امورات اداره‌ دولتش بر پایه‌ جهاد تبیین و حقانیت، هدایت کند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مشارکت بالایی با مردم داشته باشد.

انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت‌های مردم است، مردم شهید داده‌اند تا این انقلاب به پیروزی برسد بنابراین دولتی که روی کار می‌آید باید اولاً دستاوردهای انقلاب باور داشته باشد و آن را انتخاب مردم بداند و ثانیاً تلاش کند تا اهداف اساسی انقلاب محقق شود.

مشارکت بالا اصلی‌ترین اثرش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها است و انتخاب خوب تکمیل کننده این اقتدار و عامل تثبیت آن در تمام عرصه بنابراین هم مشارکت و هم انتخاب خوب یا همان انتخاب اصلح لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هر کدام یک بال برای افزایش سرعت توسعه، پیشرفت و به امید خدا عدالت گستری در جامعه هستند.

از این رو بر آن شدیم با سیر کوتاهی در اندیشه‌های حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با بخشی از شاخص‌های انتخاب خوب آشنا شویم.

مقام معظم رهبری در بیانات خویش به مناسبت­‌های مختلف به این مهم اشاره کرده و مردم را نسبت به دقت در انتخاب کاندیدها توجه داده­‌اند.

ایشان در این زمینه می‌فرمایند: مردم عزیز ما و بخصوص جوانان، احساساتشان را کنترل و با عقلشان کار کنند؛ با دو چشم باز نگاه کنند و انتخاب نمایند. البته سلایق هم زیاد است؛ همه گونه سلیقه وجود دارد؛ تا به حال هم همین طور بوده است.

هرکسی طبق سلیقه خود عمل کند؛ منتها همه توجّه کنند که این انتخابی که ما می­‌کنیم، یک جا می­‌بایست جواب آن را بدهیم. این طور نیست که بگوییم حالا ما یا اصلاً انتخاب نمی­‌کنیم، یا انتخاب می­‌کنیم و کسی چه می­فهمد! بله؛ مردم نمی­‌فهمند که ما چه انتخاب کردیم؛ اما خدای متعال که تشخیص می­دهد. ما باید جواب او را بدهیم.

ما باید محاسبه کنیم، تحقیق کنیم، بررسی کنیم و معیارها را ملاحظه نماییم، تا بتوانیم به خداوند پاسخ دهیم. اگر انسان نمی­‌تواند، از اشخاصی که مورد اعتماد هستند، از کسانی که انسان می­‌تواند در مسائل مهم – در مسائلی که باید به خدا جواب داد – به آن‌ها اعتماد کند، استفسار نماید؛ اشکالی هم ندارد.

همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است، گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است. البته ممکن است همة تلاش­‌ها به نتیجه نرسد؛ اما انتخاب­ کنندگان تلاش کنند، برای این که گزینش درستی داشته باشند.

این خیلی مهمّ است، باید گشت و اصلح را پیدا کرد. باید گشت و امین­‌ترین را انتخاب کرد. باید جست­جو کرد و در بین این دو نفر، به طور نسبی قادرترین بر اداره کشور را پیدا کرد.

البته ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال اصلح بگردد. من مکرّر عرض کرده­‌ام که مسئله، مسئله دین و خدا و ادای تکلیف است. همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید.

یعنی بتوانید از راهی بروید که اگر خدای متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأی دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتی فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأی بدهید، بعضی صالح‌اند، بعضی صالح­‌ترند. بگردید آن صالح­‌تر را شناسایی و پیدا کنید و به او رأی بدهید.

بروید تلاش و تفحّص خودتان را بکنید، اصلح را بیابید و آن کسی را که فکر کردید اصلح است و بین خودتان و خدا حجّت تمام شد، به او رأی بدهید و خاطر جمع باشید که تکلیفتان را انجام داده‌اید. این، آن چیزی است که همه باید به آن توجّه کنند.

۱. شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه حق هر شخص باشد، تکلیف و فریضه‌ی مهم و یک کار سیاسی بزرگ و تکمیل کننده‌ی حماسه باشکوه انتخابات است.

۲. در انتخاب شخص اصلح، خصوصاً انتخابات این جمعه، ما رئیس جمهورِ سابق، کلمه‌ی شهید را یدک می‌کشد و بر ماست که بتوانیم کسی را انتخاب کنیم که ادامه دهنده‌ راه شهید خدمت باشد.

۳. نامزدی را برای رای دادن باید انتخاب کرد که تراز و در مدار چرخه‌ ولایت مداری قرار بگیرد. باید روحیه‌ انقلابی قویِ خدمت به مردم، مدیریت، تدبیر، سیاست‌مداریِ مومنانه، خستگی ناپذیری، سازش ناپذیری با دشمنان و یاری رساندن به مظلومان باشد و این موارد باید ملاک انتخاب فرد باشد.

۴. نامزدی را انتخاب کنبد که وفاداری خود را به اسلام و ولایت فقیه نشان داده باشد و با حرکت در چارچوب قانون اساسی مرزبندی خود را با دشمنان اسلام و انقلاب فتنه‌گران و کینه‌توزی به طور شفاف اعلام کرده باشد.

سخن آخر

برای رسیدن به ایرانی پیشرفته، باید دولت اسلامی تشکیل شود و در یک نگاه تمدنی، ما در مسیر ساخت دولتی اسلامی هستیم تا شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی باشیم. برای داشتن دولتی اسلامی ابتدا باید انتخابی درست صورت بگیرد تا رئیس‌جمهوری مطلوب و کارآمد و باتقوا انتخاب شود و دولتی جوان و مومن و انقلابی ایجاد کند؛ این مطالبه رهبر انقلاب است و آحاد مردم نیز در این مسیر گام‌های موثر و درستی بردارند تا شاهد شکوفایی ایران عزیز باشیم.

سهیلا افروز کارشناس سیاسی

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=4180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.