• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
یادداشت/حامد جعفری

انتخابات یک پدیده پردستاورد است

  • کد خبر : 3742
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
انتخابات یک پدیده پردستاورد است
شکوه و عظمت حضور در انتخابات را همانگونه که در مراسم تشییع شهدای خدمت به انجام رساندند و باعث بهت و حیرت جهانیان و مورد تحسین دوست و دشمن این انقلاب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، حامد جعفری کارشناس سیاسی در یادداشتی نوشت: رئیس جمهور فعال و معتقد به مبانی انقلاب می‌تواند معادلات پیچیده بین‌المللی را حل کند.

این اجتماع بزرگِ هرساله دارای یک هدف مهم و مورد نیاز ملّت ایران است، و آن عبارت است از تجدید یاد امام بزرگوار و بهره‌گیری از درس امام بزرگوار برای پیشرفت کشور و اداره‌ی کشور و تعقیب اهداف بلند انقلاب؛ یا از درس امام استفاده کنیم که در بیانات ایشان و در نوشته‌های ایشان در دسترس ما و در اختیار ما است، یا از ابعاد شخصیّت امام بهره‌مند بشویم که خود این ابعاد شخصیّت برجسته‌ی بی‌نظیر امام بزرگوار، هر کدام درسی است برای ما.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) ایراد فرمودند بیانات را با اشاره به انتخابات پیش رو آغاز کردند و آن را یک پدیده پردستاورد معرفی کردند.

ایشان این حماسه را مکمل حماسه بدرقه درخشان شهیدان راه خدمت دانستند و گفتند که در این برهه حساس نظام و انقلاب اسلامی به یک رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی نیازمند است و رعایت اخلاق توسط کاندیدهای ریاست جمهوری را یک اصل اساسی دانستند که می‌بایست در این عرصه حاکم باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی شکوه و عظمت حضور در انتخابات را همانگونه که در مراسم تشییع شهدای خدمت به انجام رساندند و باعث بهت و حیرت جهانیان و مورد تحسین دوست و دشمن این انقلاب قرار گرفت از مردم ایران خواستار شدند و این حضور مردم در صحنه انتخابات باعث انعکاس فوق‌العاده اعتماد مردم به نظام و خدمتکارانشان می‌باشد.

ایشان حل معادلات پیچیده بین‌المللی و تثبیت عمق راهبردی منافع نظام و ظهور و بروز ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی نظام را نیازمند داشتن یک رئیس جمهور فعال، پرکار ،آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی دانستند و صحنه انتخابات را به عنوان صحنه عزت،حماسه و رقابت برای خدمت معرفی کردند نه صحنه‌ای برای به دست آوردن قدرت.

از مهمترین کلید واژه‌های جهت دهنده و راهبردی در سخنرانی مقام معظم رهبری در سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (رحمت الله علیه) می‌توان به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد که ایشان این عملیات را رویدادی در مقیاس جهانی و تغییر دهنده قرن بیست و یکم و آغاز پایان رژیم صهیونیستی را معرفی کرد.

مسئله اول جهان را مسئله فلسطین دانستند و عملیات طوفان الاقصی را مورد نیاز منطقه دانستند. و امام بزرگوار از روز اوّلِ شروع نهضت اسلامی، بر روی مسئله‌ی فلسطین تکیه کردند، مطالبی گفتند، آینده‌نگری‌ای کردند و راهنمایی‌هایی به ملّتهای مسلمان و به خود ملّت فلسطین کردند. آنچه امام بزرگوار درباره‌ی آینده‌ی فلسطین از پنجاه سال قبل یا بیشتر پیش‌بینی کرده بودند، امروز بتدریج در حال تحقّق یافتن است؛ این روشن‌بینی امام در مسئله‌ی فلسطین، موضوع بسیار مهمّی است.

ایشان با تأکید بر ضربه جبران ناپذیر این عملیات،آن را یک ضربه تعیین کننده‌ای به رژیم صهیونیستی دانستند که راه علاجی برای آن نخواهد بود. و این عملیات در زمان و لحظه مناسب اتفاق افتاد که باعث از بین بردن توطئه‌ای بزرگ در غرب آسیا شد که نتیجه‌ای جزاضمحلال رژیم اشغالگر قدس ندارد.

مسئله‌ی فلسطین شده است مسئله‌ی اوّل دنیا؛ این خیلی مهم است. سالهای متمادی تبلیغات رسمی رسانه‌های وابسته‌ی به آمریکا و وابسته‌ی به مراکز صهیونیستیِ ثروتمند سعی‌شان این بود که کاری کنند که نام فلسطین و مسئله‌ی فلسطین بتدریج کم‌رنگ بشود و تدریجاً به فراموشی سپرده بشود، و مردم یادشان برود که یک چیزی هم به نام «فلسطین» وجود داشته! سالها سعی کردند و پول خرج کردند برای این کار، اما امروز علی‌رغم آنها، مسئله‌ی فلسطین مسئله‌ی اوّل دنیا است.

در خیابانهای لندن، در میدانهای پاریس، در دانشگاه‌های آمریکا به نفع مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی شعار میدهند. آمریکا هم در مقابل اجماع جهانی ملّتهای دنیا ناچار دچار انفعال است و دیر یا زود مجبور خواهد شد دست خودش را از پشت رژیم صهیونیستی بردارد.

آینده نگری و وسعت دید امام خمینی در کلام رهبری اینگونه بود که امام (ره) آینده چند رژیم را گوشزد کردند که اینها رفتنی هستند و از بین خواهند رفت و در تاریخ باید سرنوشت آن‌ها را جستجو کرد: ۱-رژیم سفاک پهلوی۲-شوروی۳-رژیم صهیونیستی.

حامد جعفری کارشناس سیاسی

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. بسیار عالی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.