• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
یادداشت/نرگس ماندگار

امام چراغ هدایت در عصر طاغوت‌ بود

  • کد خبر : 3656
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
امام چراغ هدایت در عصر طاغوت‌ بود
امام چراغ هدایت بشریت در عصر طاغوت‌های جاهلی بود که خود را با رنگ هوی و هوس‌های فریب دهنده و جبری جامعه انسانی را در کمین خواسته‌های ابرقدرتی خود محدود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، نرگس ماندگار در یادداشتی نوشت: امام چراغ هدایت بشریت در عصر طاغوت‌های جاهلی بود که خود را با رنگ هوی و هوس‌های فریب دهنده و جبری جامعه انسانی را در کمین خواسته‌های ابرقدرتی خود محدود کرده است.

امام راحل، دنیای طاغوتی که با گمراه کردن مسیر انسانیت و قرار دادن جامعه انسانی در هوی و هوس‌ها با شیطنت آمیزی و قدرت طلبی با دنیای تبلیغات غیر انسانی و حیوانی و بشریت را در گمراهی قرار داده و با واژگون نمودن حقیقت فطرت الهی انسان‌ها در مسیر هدایت، بهترین راه با استبداد و استکبار ستیزی و ادعای پوچ قدرت نمایی با نقشه‌های شیطانی، راهی برای دست یابی به اهداف خود قرار داده است.

امام با اتکا به قدرت الهی و نیروی ایمان در مقابل آن دشمنان خوش مدعا در اوج خودنمایی طاغوتیان برخاست، همانند ابراهیم بت‌های ظاهرنما را در هم شکست و ترس و دلهره به جان طاغوتیان انداخت و نقشه راه نمای مسیر تمدن اسلامی را به عرصه ظهور گذاشت و جامعه انسانیت را در محور الهی قرار داد و تاکنون این عظمت به دست شاگردان مکتب امام ادامه دارد.

این عظمت‌ها همان چراغ‌های روشنی است که امام با نور دین و هویت بخشی به جامعه انسانی و ایجاد استقلال و آزادی مسیر هدایت بر اساس رهنمودهای قرآن آشکارا معرفی کرد و بستر رشد و قدرت نمایی جامعه انسان‌های الهی مدار سازماندهی کرد.

امام درخت تنومندی است با شاخ و برگ‌های از عزت و افتخار که همیشه سبز خواهد ماند و همچنان آزاد مردان را در دامن خود پرورش داده و می‌دهد و بدان واسطه همچنان آن پرورش و رشد چه در زمینه‌ جامعه انسانی، اجتماعی، اقتصادی و فردی و شخصیتی برای تمدن جهان اسلام رقم زد و این مسیر رشد به دست پرورش یافتگان مکتب حضرت امام(ره) در حال شکوفایی و باریدن است که با کشاندن طاغوت‌ها به حاشیه، نور الهی در دل‌ها به پای مردی مرد خدا درخشیدن گرفت و درخشیدن‌ها بر اساس معیار راه امام(ره) با عقب راندن دشمنان و اتکا به قدرت الهی و بازوی مردم‌ غیور دین اسلام، تمدن اسلام برای ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) آماده کرده است.

روح عزت و افتخار مردان خدا چنان در چشم جهانیان منور شد که دشمنان از دیدن چهره‌های منور مردان پرورش یافته مکتب حضرت امام خمینی(ره) ترسشان چند برابر شد که دیگر با امام تنها روبرو نیستند.

شاید بتوان با توجه به تأثیر انقلاب اسلامی بر مسیر پر نشیب و فراز بیداری اسلامی، اندیشه امام خمینی(ره) را به عنوان یکی از مهم‌ترین اندیشه‌هایی دانست که توانست از عرصه نظر تا عمل حرکت کند و حتی الگویی حکومتی بر مبنای اصول مذهبی را ارائه دهد. امام که خواهان تغییر وضع موجود و تبدیل آن به نظمی مطلوب از طریق دگرگونی بنیادین در ساختار سیاسی – اجتماعی و تحولی عمیق در باورهای ملت ایران بود با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و وحدت کلمه، حرکتی را پایه‌ریزی کردند

اندیشه امام حول محوریت اسلام و تبدیل آن به یک برنامه عملی محرک و تعیین کننده می‌شود. این اندیشه بر نفی سلطه غرب، مبارزه با استعمار، وحدت جهانی مسلمین و ایجاد یک حکومت جهانی شکل گرفت. در اندیشه امام سایر مفاهیم در راستای تبیین و تعیین این محورها معنا می‌یافتند. برای نمونه امام خمینی(ره) معتقد بودند که شهادت نه تنها موجب تحول در داخل و نیز در استراتژی دفاعی دولت اسلامی می‌شود که موجبات ایجاد موج اسلام‌گرایی و آزادی‌خواهی را در جهان فراهم خواهد آورد.

بدین ترتیب روحیه شهادت‌طلبی موجب تحکیم جایگاه و موقعیت مستضعفان، آزادی‌خواهان و مسلمانان در جهان و احیای اسلام به عنوان جبهه‌ای ثالث و تعادل بخش در نظام بین‌الملل و حاکمیت مستضعفان بر جهان خواهد شد.

امام ایدئولوژی اسلامی را در زمینه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مسائل تربیتی و اسلامی را در رشد انسانیت، تمدن اسلامی را بر پایه تمدن حقیقی دین اسلام پایه ریزی نمود و قطار پیشرفت و عزت کشور ایران اسلامی را به حرکت در آورد و به جامعه انسانی اسلامی قدرت داد و از وابستگی‌ها و عقب افتادگی‌ها و غرب زدگی‌ها راهی بخشید و قدرت و روح عزت الهی را به جامعه انسانی ترزیق کرد و برکت مردمان پرورش یافته مکتب امام همچنان ایران اسلامی در قله‌ها در حال درخشیدن است.

نرگس ماندگار کارشناس اجتماعی

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3656

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.