• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 540 امروز 0
0
0
رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر:

ادارات در برپایی نماز جماعت اقدام کنند

  • کد خبر : 3803
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
ادارات در برپایی نماز جماعت اقدام کنند
رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر گفت: آنچه نیاز هست تمامی ارگان‌ها باید در راستای فرهنگ‌سازی و برپایی نماز جماعت اقدام کرده و لازم است مدیران ادارات، خود متصدی اقامه نماز سازمان خود شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسبر، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس خشنود صبح پنج شنبه در نشست ستاد اقامه نماز تنگستان اظهار کرد: در بحث برگزاری نماز در تنگستان با همکاری و همراهی فرماندار شهرستان کارهای بسیار خوبی صورت گرفته که لوح تقدیر به همین مناسبت یک قرآن با تفسیر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به ایشان از طرف ستاد اقامه نماز استان بوشهر تقدیم می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر گفت: در بحث برگزاری نماز جماعت در شهرستان‌ها فرمانداران تنگستان؛ گناوه و دشتستان تلاش بیشتری برای اقامه نماز در حوزه کاری خود داشتند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تا کنون برای برگزاری نماز از سال تأسیس ستاد اقامه نماز هر ساله پیام می‌دهند.

خشنود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری نماز خاطرنشان کرد: آنچه در امر ترویج اقامه نماز وقت گذاشته شود و تلاش اعم از نیروی مادی و معنوی زیادی انجام نگرفته است و جا دارد پس هرچه برای نهادینه کردن فریضه الهی نماز تلاش شود جا دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر افزود: در امر نماز کوتاهی زیادی صورت گرفته است و نتیجه آن این است جایگاه شایسته خود در نظام اسلامی به دست نیاورده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت ۲۹ سال از تأسیس ستاد اقامه نماز در کشور می‌گذرد در این مدت تلاش شده اما آنچه نیاز هست تمامی ارگان‌ها باید در راستای فرهنگ‌سازی و برپایی نماز جماعت اقدام کرده و لازم است مدیران ادارات، خود متصدی اقامه نماز سازمان خود شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس فریدونی عنوان داشت: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در مسجد در حال انجام است محول کردن فعالیت‌ها به جوانان است؛ به نوعی فعالیت‌های مسجد توسط جوانان اداره می‌شود.

امام جمعه دلوار ضمن تاکید بر اقامه نماز اول وقت در سطح دلوار تصریح کرد: اهمیت نماز به قدری مهم است که قرآن بعد از ایمان آن را متذکر شده است «یقیمون الصلوه» از اینجا به اهمیت نماز پی می بریم زیرا نماز یکی از پایه‌های دین شمرده شده است و در رأس همه عبادت‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت، فضیلت نماز و ترویج فرهنگ نماز اضافه کرد: برای تعالی و ترویج فرهنگ نماز و رسیدن به نقطه مطلوب همه ما مسئول هستیم و هر کس به توان خود باید در این راه کمک کند.

فریدونی بر ضرورت تقویت فرهنگ نماز در دستگاه‌های اجرایی و ترویج اقامه نماز در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه برگزاری نشست‌های شورای اقامه نماز به صورت ماهانه در شهرستان‌ها ضروری است.
انتهای‌خبر/

لینک کوتاه : https://sedaytangsir.ir/?p=3803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.